۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۷۴۹۵۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم منشور دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی امت است

بیانیه گام دوم منشور دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی امت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بیانیه گام دوم به‌مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، بر تداوم مسیر پرافتخار نظام اسلامی در چله دوم انقلاب و دهه پنجم نظام اسلامی تأکید کرد.

وی با گرامیداشت ایام سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را درگذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: در چنین نقطه عطفی رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ارائه فرموده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان است، گفت: این بیانیه به‌مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه اظهار کرد: بیانیه گام دوم گفتار نیست بلکه گفتمان است؛ ازاین‌رو باید گفتمان سازی کنیم و بیانیه را به بهانه‌های گوناگون و از زاویه‌های مختلف در جامعه مطرح کنیم.

وی ادامه داد: لازم است هر قشری در جامعه از نگاه تخصصی خود به این بیانیه توجه کند؛ به‌عنوان‌مثال سیاسیون از منظر سیاسی به این بیانیه اندیشه کنند و علمای حوزه از منظر حوزه به این بیانیه نگاه کنند؛ زیرا این بیانیه منشور گام دوم انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه بجنورد، افزود: همچنین طلاب و دانش‌آموختگان اگر بخواهند کاری برای نظام و انقلاب انجام بدهند باید در پرتو بیانیه گام دوم انقلاب از دو موضوع علم و پژوهش، معنویت و اخلاق غافل نشوند.

وی اظهار کرد: درمجموع باید گفت تمام محتوای بیانیه گام دوم انقلاب در سه محور مربوط به مسائل فردی، مسائل اجتماعی و مسائل تمدن ساز خلاصه می‌شود که این‌ها همه پیش مقدمه برای رسیدن به تمدن جهانی اسلام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: به فضل الهی و با اجرای مفاد بیانیه، این گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج) هست، نزدیک‌تر خواهد کرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات