۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۹۸۲۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی:

آزادی در غرب به انحطاط کشیده شده است

آزادی در غرب به انحطاط کشیده شده است
اصفهان - حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به انحراف غرب در سبک زندگی، گفت: غرب در مبحث آزادی از ارتباط با انسان به سوی ارتباط با حیوان سوق یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، یکشنبه شب در جمع عزاداران فاطمی در مهدیه خمینی شهر گفت: انسان موجودی است که به انجام وظایفی در طول زندگی مکلف شده است و برای انجام دادن تکالیف باید به بلوغ فکری و جسمی رسید، انجام بسیاری از مسؤولیت ها، از جمله تکالیف اجتماعی با سختی های خاص خود همراه است.

وی در ادامه افزود: برقراری عدالت اجتماعی و مساوات در بیت المال و در عدالت گستری در جامعه از اصولی ترین تکالیفی است که اجرای آن دقت فراوانی می طلبد، استقامت در سختی‌ها نیاز ما برای اجرای فعالیت‌های فردی و اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم امده است که انجام برخی اعمال، موجب هبوط کارهای خیر می‌شود و پیروی از خواسته‌های نفسانی یکی از موارد نابودی اعمال نیک و هبوط اعمال انسن است، انسان‌هایی که در جهان آخرت آتش جهنم برای آنها خاموش است در دنیا نفس‌شان خاموش و تحت کنترل بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به نقش انتخاب‌های انسان در سعادت یا شقاوت ابدی، تصریح کرد: صراطی که در قیامت برآن قدم می گذاریم از درون انسان می گذرد که  طریق راه انتخاب شده از سوی ما ختم به بهشت یا جهنم می شود.

وی با بیان اینکه برخی عقیده دارند کنترل هوای نفس باعث می‌شود افراد جامعه حریص‌تر شود اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرموده اند که انسان نسبت به گناه حریص  و سیری ناپذیر است و این موضوع ارتباطی با کنترل هوای نفس از سوی یک بخشی از جامعه ندارد.

استاد حوزه علمیه قم به بی بند و باری غرب به نام آزادی اشاره کرد و گفت: مردم کشورهای غربی سقوطشان در  آزادی گناه به حدی است که‌ نفس سرکش برآنها تسلط داشته و به عنوان مثال از مرحله روابط جنسی زن و مرد به روابط جنسی با حیوان رسیده اند و جامعه غربی آزادی حقیقی را به انحراف و انحطاط کشانده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات