۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۲۵۹۴۵
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

وصیت حضرت زهرا؛ چراغ فکر انسان‌ها در برابر دسیسه‌ها و انحرافات

وصیت حضرت زهرا؛ چراغ فکر انسان‌ها در برابر دسیسه‌ها و انحرافات
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وصیت حضرت زهرا(س) چراغ فکر انسان‌ها در برابر دسیسه‌ها و انحراف از اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در محفل عزای حضرت زهرا(س) در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) بازار کفاش‌ها، در معرفی اسلام ناب، گفت: اسلام ناب در مقابل اسلامی است که در آن بدعت‌ها گذاشته شد.

وی با بیان اینکه تفاوت میان اسلام ناب و اسلام مورد بدعت وجود دارد، اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر، 73 فرقه بوجود آمد که از میان آن‌ها یک فرقه شیعیان بودند که به دلیل اینکه اسلام ناب را از اهل‌بیت آموخته بودند اجازه ندادند چیزی به آن اضافه و یا کم شود، اما گروه‌های دیگر به دلایلی مختلف چیزهایی از اسلام کم یا اضافه کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص معرفی اسلام ناب از دیدگاه قرآن، تصریح کرد: آیه 18 و 19 سوره آل عمران مبنی بر این است که خداوند و پس از او ملائکه و اولوالعلم یعنی اهل‌بیت(ع) و انبیاء، که صاحبان علم و دانش هستند شهادت می‌دهد خدایی جز او نیست.

وی در ادامه بیان تفسیر آیات 18 و 19 سوره آل عمران، بیان کرد: خدای یگانه قائم به عدالت و عزیز و غیر مغلوب و حکیم است و نزد خداوند دین اسلام است.

آیت الله مهدوی در بیان ادله اثبات ساده عقلی یگانه بودن خداوند از منظر قرآن کریم، خاطرنشان کرد: وحدانیت خدا وصل به غنا و عدم فقر و احتیاج او است. بر خلاف تمام موجودات که دارای مرز هستند و مرز یعنی نیاز و فقر و احتیاج، که تمام موجودات برای تحقق وجودی خود به آن نیازمند هستند که به واسطه موجودی دیگر به آن‌ها عطا می‌گردد.

استاد در خارج حوزه علمیه عنوان کرد: اما زمانی که ثابت می‌کنیم خداوند غنی است یکی از معانی آن می‌شود مرز نداشتن و وقتی مرز ندارد، می‌شود بی‌نهایت، و این می‌شود یگانه بودن.

وی با تبیین دلیلی دیگر در اثبات یگانه بودن خداوند، گفت: در خلقت و صنع که در روایت صنع به معنای مصنوع است، موجودات یک روش پیاده می‌شود و این نشان‌دهنده این است که مدبر یکی است، چرا که اگر دو مدبر داشت، موجب اختلاف و نزاع می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان دلیل سوم اثبات یگانگی خداوند در بیان امیرالمومنین(ع)، تصریح کرد: اگر برای خدا شریکی بود، باید رسولان و حجت‌ها و امامان او برای هدایت مردم ارسال می‌شدند. ولی زمانی که اینگونه نیست، پس خداوند یگانه است.

وی در خصوص شهادت ملائکه و اهل‌بیت به یگانگی خداوند، گفت: ملائکه به دلیل لطافت و عدم محدودیت، و چهارده معصوم(ع) به دلیل بی‌نهایت بودن علمشان شهادت می‌دهند بر اینکه خداوند یکی است.

آیت‌الله مهدوی در خصوص عدالت و حکمت ذکر شده در ادامه آیه، تصریح کرد: وقتی کسی رقیب ندارد ظلم می‌کند ولی در مورد خداوند گفته می‌شود یگانه‌ای که رقیب ندارد و رقیب نداشتن او نه تنها موجب ظلم کردن به دیگران نمی‌گردد، بلکه با عدالت و از روی حکمت رفتار می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان اظهار کرد: دین نزد خداوند اسلام است و فاطمه زهرا (س) زمانی که شاهد بود در اسلام ناب انحراف ایجاد شد و خلاف فرمان خدا افرادی دیگر غیر از اهل‌بیت خلافت را به زور می‌گیرند وصیت کرد من را شبانه غسل دهید و با این وصیت چراغ فکر انسان‌ها را در مقابله بادسیسه‌ها روشن کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات