۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۷۳۲۲۲۰
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

جهاد تبیین با رویکرد رشد تولید و اشتغال

جهاد تبیین با رویکرد رشد تولید و اشتغال
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به نقش آفرینی حوزویان در تحقق شعار سال گفت: طلاب در جامعه نقش روشنگری و آگاهی را برعهده دارند و در صف اول جهاد تبیین قرار دارند.

حجت الاسلام محمدهادی رحمانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخاب شعار سال گفت: با وجود تمام دستاوردها و موفقیت های نظام جمهوری اسلامی تا زمانیکه نتوانیم تورم را مهار کنیم و آرامش اقتصادی را در جامعه حاکم نماییم شاید شیرینی این موفقیت ها ملموس نباشد که رهبری نیز به شدت روی این مسئله تاکید دارند.

وی افزود: یکی از مهم ترین عناصر مهار تورم بحث رشد تولید می باشد که کارشناسان باید با بررسی دقیق و مطالعات عمیق راهکارهای لازم را به اجرا بگذارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش آفرینی حوزویان در تحقق شعار سال ابراز کرد: طلاب در جامعه نقش روشنگری و آگاهی را برعهده دارند، در این راستا طلاب نقش تبیینی را در تحقق شعار سال نیز برعهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه جهاد  تبیین و بیان پیشرفت ها در جامعه بسیار مهم است، اظهار داشت: اغلب مردم از پیشرفت های ایران اسلامی بی اطلاع هستند و به دلیل فشار رسانه های بیگانه پیشرفت های نظام اسلامی معمولاً دیده نمی شود و این ندیدن موفقیت، موجب دلسردی و ناامیدی می گردد لذا یکی از وظایف طلاب بیان پیشرفت ها و موفقیت نظام است.

حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر ایجاد امید و انگیزه تصریح کرد: دشمن با ابزار رسانه خود به شدت در حال تلاش ایجاد سیاه نمایی و ناامیدی است که در نتیجه عدم تلاش و عدم بهبود معیشتی جامعه را به دنبال دارد لذ برای ایجاد امید و آینده روشن باید کار فرهنگی و جهاد تبیین کرد.

وی با اشاره به راه های جهاد تبیین طلاب و آگاه کردن جامعه در راستای مهار تورم و رشد تولید افزود: در جهاد تبیین طلاب محدودیتی وجود ندارد و طلاب خوش بیان از طریق منابر، طلاب اهل قلم بوسیله نگارش و طلاب اهل رسانه با استفاده از هنر رسانه ای خود باید اقدام به این امر مهم کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بر تقویت و روحیه رشد تولید تاکید کرد و خاطرنشان کرد: قرآن با کسانی که اهل جمع آوری و ذخیره کردن دارایی و طلا و نقره هستند، در سوره توبه برخورد کرده است، متاسفانه امروزه نیز دارایی ها به جای تولید به سمت خرید سکه و دلار سوق پیدا کرده است از این رو یکی دیگر از وظایف طلاب روشنگری و سوق دادن مردم به سمت تولید و اشتغال است.

حجت الاسلام رحمانی اشاره ای نیز بر افزایش روحیه جهادی در جامعه کرد و ادامه داد: اگر انسان مصلحت اجتماعی را بر مصلحت فردی ترجیح دهد و در این راه روحیه جهادی از خود نشان دهد بدون شک دیگر شاهد انباشت سرمایه نخواهیم بود و سرمایه ها در راه تولید مصرف می شوند لذا وظیفه دیگر طلاب تقویت روحیه جهادی، ایثار و تقدم مصلحت اجتماعی بر مصلحت شخصی است.

وی یادآوری حس توکل و توحید به خدا را در رشد تولید و مهار تورم مورد توجه قرار داد و در ادامه ابراز کرد: طلاب باید نقش دشمن در مانع تراشی های اقتصادی را باید تبیین کنند چرا که اگر مردم ما از این موضوع آگاه باشند قطعاً براساس حس میهن دوستی خود نیز به میدان آمده و برای بهبود معیشت اقدام می کنند.

ارسال نظرات