۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۳۶۷۱۳

آیا منافقین به ایران مسترد خواهند شد؟

آیا منافقین به ایران مسترد خواهند شد؟
محمد دهقان گفت: بخش بزرگی از منافقین در کشور مرتکب جنایت شده اند و آن‌ها ۱۷ هزار نفر را کشته اند و باید علیه این‌ها در گذشته حکم صادر می‌شد.

معاونت حقوقی رئیس جمهور درباره بازگشت احتمالی افراد حاضر در گروهک تروریستی منافقین به کشور گفت: اقداماتی از طریق دستکاه‌های داخلی برای صدور حکم مقتضی علیه افرادی که مرتکب جنایت شده اند انجام شده است  اما متولی این امر وزارت اطلاعات و قوه قضاییه هستند.

وی گفت: ما نیز به عنوان معاونت حقوقی از رئیس جمهور تقاضا داشتیم و شخص رئیس جمهور نیز دستور دادند که وزارت اطلاعات کار را پیگیری کنند و ما باید علیه این افراد که در داخل کشور مرتکب جنایت شده اند حکم صادر کنیم و این احکام را تقاضا شناسایی و اجرای آن را در خارج از کشور داشته باشیم.

وی گفت: این امر از طرف ما پیگیری‌هایی شده، اما متولی اصل آن قوه قضاییه است، که حکم علیه این‌ها صادر کند و بعد از آن برای شناسایی اجرا ما و وزارت امور خارجه با یکدیگر پیگیری کنیم.

او گفت:در این ۴۰ سال باید برای بازگشت افراد حاضر در گروه تروریستی منافقین به کشور کار‌هایی انجام می‌دادیم که متاسفانه غفلت شده است. منافقین  در کشور ما مرتکب جنایت شده اند. ۱۷ هزار نفر را کشته اند و باید علیه آن ها حکم صادر می‌شد. اما برای این امر تا به امروز به اندازه لازم کاری انجام نشده و در این زمینه کمی عقب ماندگی داریم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات