۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۳۷۰۴۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تبیین پیام محرم و عاشورا سبب تقویت روحیه ظلم‌ستیزی در مردم می‌شود

تبیین پیام محرم و عاشورا سبب تقویت روحیه ظلم‌ستیزی در مردم می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: همکاری نهادهای اجرایی و هیئات مذهبی در برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا سبب برگزاری شایسته این هنر ارزنده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در آیین رونمایی از پوستر فراخوان سوگواره ملی هنری عاشورا با اشاره به اهمیت هنر عاشورا، گفت:  باید به‌گونه‌ای عمل کنیم  که گذر زمان  باعث کمرنگ شدن یا فراموشی این هنر مردمی  نشود

وی افزود: در این راستا لازم است  برای برگزاری هر چه‌بهتر این سوگواره ملی و هنری به‌عنوان هنری اصیل و با قدمت بالا  تمام دستگاه‌های اجرایی و هیئت‌های مذهبی پای‌کار آمده و در این راه  از هیچ تلاشی فروگذار نکنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: با اینکه  متولی برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما برگزاری شایسته این رویداد هنری، مذهبی و مردمی مساعدت و هم افزایی تمام افراد، دستگاه‌های اداری و اجرایی و هیئت‌های مذهبی را می‌طلبد.

 وی گفت: با  توجه به قدمت و اصالت سوگواره ملی هنری عاشورا در استان لازم است موزه‌ای با موضوع تعزیه و نسخ خطی  در استان تأسیس شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد:  ما باید از فرصت محرم و عاشورا  برای خودسازی خود به نحو احسن استفاده کنیم؛ چراکه محرم و عاشورا فرصتی بی‌نظیر برای تک‌تک ما به شمار می‌رود و تمامی فرهنگ‌ها و هنرها مانند روضه‌خوانی،  فرهنگ ظلم‌ستیزی، هنر معماری و هنر تعزیه،  برخاسته از دل محرم و عاشورا است.

وی  با تأکید بر تبیین و ترویج  پیام عاشورا و محرم ، تصریح کرد: تبیین و ترویج پیام محرم و عاشورا سبب تقویت روحیه ظلم‌ستیزی در مردم می‌شود و آن‌ها با تأسی از  امام حسین (ع) در مقابل ظلم و ستم سکوت نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها با تأکید بر اهمیت برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا، گفت: لازم است از فرصت  این هنر  مذهبی و مردمی برای شناساندن و معرفی هنرمندان و نسخ خطی هنر اصیل سوگواره در استان استفاده کنیم.

گفتنی است؛ سوگواره ملی هنری عاشورا با رویکرد تعزیه ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود و دبیرخانه سوگواره ملی هنری تعزیه در دو بخش اصلی ویژه رقابتی و کارگاهی و بخش جنبی شامل عکس و کتیبه و پرچم آثار هنرمندان را دریافت می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این سوگواره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس گرفته و یا به سایت roydadnkn.ir و khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات