۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۴۲۷۳۷
آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

وحدت راهبرد پایه‌ای تقویت اسلام و تحقق عزت اسلامی است

وحدت راهبرد پایه‌ای تقویت اسلام و تحقق عزت اسلامی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وحدت را خط قرمز اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: دفاع مشترک از اسلام، قرآن و فلسطین، باعث وحدت بیشتر جوامع اسلامی شده است.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با موضوع وحدت اسلامی گفت: وحدت بین مذاهب گوناگون اسلامی، راهبرد پایه‌ای تقویت اسلام و تحقق عزت اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز بازسازی امت اسلامی و تحقق پیشرفت، رشد و شکوفایی مادی و معنوی و مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و امت اسلامی در گرو وحدت، بصیرت و شناخت توطئه‌های دشمنان و مقابله با آن است؛ اقتدار، امنیت، پیشرفت، عزت و کرامت امت اسلامی نیز در گرو وحدت همه جانبه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وحدت را دارای الزاماتی عنوان کرد و در تبیین آن‌ها گفت: نخستین الزام، شناخت دشمنان وحدت است که آمریکا و صهیونیسم هستند؛ کسانی که به نام اهل تسنن علیه شیعه و به نام تشیع علیه اهل سنت صحبت می‌کنند در میدان آمریکا و صهیونیست بازی و در میدان دشمنان اسلام و رسول الله و اهل بیت عمل می‌کنند.

وی وحدت را راهبرد رسول الله و اهل بیت معرفی و تصریح کرد: این وحدت خط قرمز اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت است؛ سیره امیر مؤمنان حضرت علی (ع) هم این را نشان می‌دهد؛ بنابراین نخستین شاخص، شناخت دشمنان و مقابله با آن‌ها است.

آیت‌الله کعبی در بیان شاخص دوم وحدت جامعه اسلامی، از شناخت رهبری الهی و اتحاد پیرامون این محور سخن گفت و افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین امسال نشان داد که ظرفیت امت سازی، تألیف قلوب و بسترسازی برای تمدن‌سازی را دارد؛ به اجماع مسلمانان جهان، محبت اهل بیت (ع) پایه وحدت اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سومین محور وحدت جامعه اسلامی را گفت و گوی صریح، شفاف و صمیمی نخبگان جهان اسلام با یکدیگر و مقابله با سوء تفاهم‌ها، بدگمانی‌ها، بدبینی‌ها و تحریک عواطف و احساسات علیه همدیگر عنوان کرد و ابراز داشت: هیچ مسأله‌ای بین مسلمانان وجود ندارد که در قالب گفت‌وگو حل نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش مدیریت رسانه در ایجاد یا بر هم زدن وحدت گفت: رسانه‌های فتنه‌گر، تفرقه‌آمیز، شخصیت‌ها، افراد و جریاناتی که مسلمانان را علیه هم تحریک می‌کنند باید به عنوان رسانه زرد معرفی و به وسیله مسلمانان تحریم شوند.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مشترک از اسلام و قرآن باعث وحدت جامعه اسلامی است تصریح کرد: اسلام‌ستیزی و قرآن ستیزی نیاز به هوشمندی امت اسلامی دارد؛ مسأله فلسطین نیز یکی از عواملی است که باعث اتحاد بیشتر جوامع اسلامی شده است.

آیت‌الله کعبی گفت: دشمنان از وحدت امت اسلامی در طول تاریخ ضربات سنگینی خورده‌اند؛ از این رو هر لحظه به دنبال روزنه‌هایی برای نفوذ، تفرقه، تحریک عواطف، احساسات و نزاع‌های درونی هستند؛ یکی از واجبات امت اسلامی مدیریت اختلافات در چارچوب آموزه‌های قرآن و نبی مکرم اسلام محمد (ص) است.

ارسال نظرات