۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۷۴۵۰۵
با حضور آیت الله حائری شیرازی؛

نخستین همایش علمی پژوهشی فرهنگ صرفه جویی در قرآن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش علمی پژوهشی فرهنگ صرفه جویی در قرآن، سیره نبوی و معارف علوی با حضور آیت الله حائری شیرازی درگرگان برگزار شد.
اصلاح الگوي مصرف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، نخستین همایش علمی پژوهشی فرهنگ صرفه جویی در قرآن، سیره نبوی و معارف علوی با حضور آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در تالار فخر الدین اسعد گرگانی، مرکز استان گلستان برگزار شد.

غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این همایش، با اشاره به نامگذاری سال 88 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف و نیز اهمیت این موضوع، گفت: متولیان فرهنگی باید در این راستا قدم های مؤثری بردارند.

وی با اشاره به ارائه فراخوان این همایش طی ماه های گذشته، افزود: پس از ارائه فراخوان عمومی، سی مقاله به دبیرخانه این همایش در گرگان ارسال شد که پس از داوری چهار مقاله از استان های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان مقالات برتر معرفی شدند که مقالات و آثارارائه شده این همایش در کتابی مجزا به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است، مقاله ابراهیم فلاح، با عنوان اسراف و مسرفین از دیدگاه قرآن و سنت، زهرا شادپور از استان گیلان، با موضوع فرهنگ قناعت و میانه روی از دیدگاه حضرت علی (ع) قرائت شد و از نویسندگان مقالات برگزیده تقدیر شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات