۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۴۷۸۵۳

۱۱ شهید حمله تروریستی راسک‌ تشییع شدند

۱۱ شهید حمله تروریستی راسک‌ تشییع شدند
مراسم بدرقه پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی راسک ‌در محل ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور باشکوه مردم و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی از آستین مزدوران تروریست جیش الظلم بیرون آمد و با حمله به مقر انتظامی در راسک، 11 جوان دلاور این مرز و بوم را به شهادت رساندند؛ ‌اقدامی ددمنشانه و ناجوانمردانه ‌که نشان داد گروهک جیش‌الظلم‌ شیعه و سنی برایش اهمیتی ندارد‌ و تمام تلاش خود را برای القای شکاف بین گروه‌های مذهبی و قومی در سیستان و بلوچستان با نظام به کار بسته‌اند.

امروز حال و هوای زاهدان، عاشورایی بود؛ همه آمده بودند از شیعه تا سنی گرفته، از پیر تا جوان و  همه و همه امده بودند ‌تا بگویند توطئه های استکبار در دیار سیستان و بلوچستان راه به جایی نخواهند بود؛ امروز همه مردم ایران داغدار 11 جوان گلگون کفن بودند که بسیار ناجوانمردانه به شهادت رسیدند؛ اما با این وجود باز هم دشمن دست از تلاش بر نمی‌دارد و با پروراندن گروه‌های تروریستی سعی در ایجاد اغتشاش و ناامنی در این کشور بویژه سیستان و بلوچستان دارند.

‌مراسم بدرقه پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی راسک از صبح امروز، شنبه، ‌در محل ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور، جانشین فرمانده‌کل انتظامی، استاندار سیستان و بلوچستان و مردم شیعه و سنی، خانواده معظم شهدا‌، فرماندهان لشکری و کشوری، مسئولان سیستان و بلوچستان، نیروهای نظامی و انتظامی ‌و مردم سایر شهرستان‌های استان برگزار شد.

اگر چه امروز برای سیستان و بلوچستانی‌ها عزای عمومی اعلام و قرار میزبانی از پیکر مطهر شهدای فراجا ساعت هشت صبح بود اما مردم شهید پرور این استان برای همدردی با خانواده‌های داغدار زودتر از ساعت تعیین شده خود را به بلوار فرودگاه زاهدان رسانده تا در مراسم وداع و بدرقه شهیدانی که برای دفاع از امنیت کشور قدم در راه شهادت گذاشتند، سنگ تمام بگذارند.

مردم عزادار و خانواده‌های داغدار در این مراسم از مسئولان امنیتی و انتظامی خواهان انتقام سخت از تروریست‌ها بودند؛ پدر شهیدی می‌گفت تا کی باید اینها بیایند و عکس‌العمل‌ قاطعی نشان ندهیم؛ چرا جوانان هر روز باید شهاد شهادت جوانانمان باشیم. از نیروهای امنیتی می‌خواهیم هر چه زودتر بساط تروریست‌ها را جمع کنند.

امروز مردم داغدار پیکر 11 جوان رشید به نام های ابوالفضل شهرکی، پوریا شیخ، محمدحسن براهویی، حمیدرضا رضایی، حسن بابانیا، احسان بابایی، مسلم شجاعیان، مجید فیروزی‌نیا، محمد خمری، علی دشتپوری و علیرضا اکبری مزار را تشییع کردند و ضمن تجدید میثاق با شهدا، با تروریست ها اتمام حجت کردند که اگر بار دیگر دست به چنین جنایتی در هر گوشه از این سرزمین بزنند دیگر امیدی به زنده بودن نداشته باشند.

وزیر کشور در این مراسم به مردم عزادار اطمینان داد که تروریست‌ها را تنبیه سخت خواهد کرد و تاکید کرد که ‌بدانند که هرگز نمی‌توانند از دست رزمندگان ما در امان باشند و با تقاص شدیدی مواجه خواهند شد و رزمندگان ما اجاره نخواهند داد آن‌ها لحظه‌ای آرامش داشته باشند.

سردار رضایی جانشین فراجا نیز در مراسم تشییع شهدای مقر انتظامی راسک با بیان اینکه تروریست‌ها بدانند این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ سخت و شکننده‌ای به آنان خواهیم داد، اظهار داشت: شناسایی و تعقیب تروریست‌ها ادامه دارد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات