۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۵۰۶۱۹
مدیر کل آموزش و پرورش قم:

معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است

معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است
رحیمی گفت: معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است و ما رتبه اول را در علوم و معارف اسلامی در کشور کسب کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و اهمیت جهاد تبیین و نقش رسانه ها در تبیین گری در عرصه های مختلف اظهار داشت: ابزار رسانه می تواند در زمینه جهاد تبیین و جریان سازی در جامعه نقش بسیار موثری ایفا کند.

وی در ادامه به فعالیت های انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش استان پرداخت و بیان داشت: مسائل اجتماعی و فرهنگی در دو سال ابتدایی ایام بیماری کرونا، آسیب های زیادی را به مسئله تعلیم و تربیت وارد کرد.

رحیمی افزود: با توجه به آسیب های متعدد عدم حضور دانش آموزان در مدارس، کشور ما زودتر از کشورهای دیگر شروع به بازگشایی مدارس کرد تا جایی که امکان داشته باشد از دچار شدن دانش آموزان به آسیب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: رویکردهای اصلی ما در این دوسال توجه ویژه به مسائل تربیتی بود و امروز توانمندی نیروها مورد توجه قرار گرفت و ما سعی کردیم از ظرفیت‌های شرکای آموزش و پرورش استفاده های لازم داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح امین در استان قم و کمک این طرح برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان قمی افزود: راه اندازی طرح امین در مدارس استان قم از اول ۱۴۰۱ برای همه مدارس اجرا شد و نیروی طرح امین به مدارس اضافه شد تا در راستای تقویت تعلیم و تربیت و فعالیت های فرهنگی گام های تقویتی مناسبی برداشته شود.

رحیمی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین و فعالیت های تبیینی در مدارس اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نفر از معلمان در زمینه جهاد تبیین آموزش های لازم را دیده اند تا در زمینه طرح جهاد تبیین نیز گام های موثری برداریم؛ همچنین طرح زیست عفیفانه نیز اجرا شده است که در این طرح حدود ۶۵۰ گروه دانش آموزی پای کار آمدند که همه این ها با استفاده از ظرفیت‌های بیرونی آموزش و پرورش انجام شده است.

معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است

وی افزود: در تابستان امسال توانستیم تعداد ۱۵۵۴ دانش آموز را با استفاده و بهره گیری از ظرفیت خادمیاران رضوی در استان از تکرار پایه تحصیلی در سال جدید جلوگیری کنیم.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که شهر قم از لحاظ فضاهای آموزشی جزء استان های فقیر کشور است، اظهار داشت: ما سعی کردیم در ساخت و ساز مدارس از سال 1400 تا ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ پروژه به سرانجام برسانیم که در همین راستا در طول یک سال گذشته بیش از ۲۷ تفاهم‌نامه را با خیرین استان منعقد کرده ایم.

رحیمی با اشاره به کسب رتبه های علمی بالاتر توسط دانش آموزان قمی و آموزش و پرورش استان بیان داشت: بحمدالله معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است و ما رتبه اول را در علوم و معارف اسلامی در کشور کسب کرده ایم.

وی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان از سوی دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت سیزدهم با وجود تنگناهای مالی، طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی کرد و تنها در استان قم در راستای رتبه بندی، بیش از ۱۰۰ هزار حکم زده شد.

رحیمی افزود: مبلغ ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه و توزیع شیر بهداشتی برای تغذیه دانش آموزان در قم تخصیص داده شده است و با وجود برخی از بدعهدی های برخی از کارخانه ها در تهیه شیر، اما خوشبختانه در این زمینه مشکلات خاصی وجود نداشته است.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم با بیان این که طرح اکرام و اطعام را به نیت شهدای قم در استان به اجرا درآوردیم که در این طرح افراد تعداد ۶۵۰۰ در این طرح شرکت کردند تا برای تهیه لواز مورد نیاز دانش آموزان اقدامات لازم صورت گیرد.

رحیمی با اشاره به مباحث مربوط به طرح مدارس مسجد محور در استان قم اظهار داشت: این طرح از سوی برخی از افراد دغدغه مند استان دنبال شده و پیگیری می شود و هنوز از سوی مجلس مورد تایید یا رد قرار نگرفته است.

ارسال نظرات