۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۷۵۰۸۴۰
از سلسله نشست های صدور انقلاب اسلامی؛

نشست «موسم حج بستری برای صدور انقلاب اسلامی» برگزار شد

نشست «موسم حج بستری برای صدور انقلاب اسلامی» برگزار شد
اولین نشست ترویجی از سلسله نشست های صدور انقلاب اسلامی با حضور حجج الاسلام میرسید و احمدی با عنوان «موسم حج بستری برای صدور انقلاب اسلامی» در محل خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی در راستای ماموریت‌های خود و فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان «صدور انقلاب اسلامی»، در جهت تبیین اندیشه های امامین انقلاب در راستای صدور انقلاب اسلامی ایران کرده است.

اولین نشست ترویجی از سلسله نشست های صدور انقلاب اسلامی با حضور حضور حجج الاسلام میرسید و احمدی با عنوان «موسم حج بستری برای صدور انقلاب اسلامی» در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد. این نشست به صورت آنلاین نیز از طریق شبکه های اجتماعی خبرگزاری رسا پخش و بسیاری از طلاب و پژوهشگران از این نشست علمی ترویجی بهره بردند.

در این نشست حجت الاسلام سیدحسن میرسید استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه از سال 1370 به عنوان روحانی کاروان در اعزام حج حضور داشته است، گفت: مجموعه خدمات‌دهی حج، نظام مستقلی است که از دو تشکیلات نشأت می گیرد؛ بخشی مربوط به کشور جمهوری اسلامی است و بخشی دیگر مربوط به کشور عربستان است که مدیریت این موقعیت فوق العاده اهمیت دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تعبیر امام راحل(ره) که فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود، عنوان کرد: خاصیت نور روشن‌گریی است و نفس عملکرد جامعه در به جا آوردن مناسک دینی به گونه ای که خداوند متعال تکلیف کردند بزرگترین سیاست جمهوری اسلامی و باعث صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان است.

حجت الاسلام احمدی عضو بعثه مقام معظم رهبری، ضمن تشکر از خبرگزاری رسا برای اینکه به موضوع مهم صدور انقلاب اسلامی پرداخته است، اظهار داشت: در دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران، حج از مسائل استراتژیک است و صرفا به عبادت خلاصه نمی شود؛ یکی از ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای حج ابراهیمی است که به جنبه های سیاسی، اجتماعی و . . . توجه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با تاکید بر اینکه برآورده شدن ابعاد سیاسی و اجتماعی حج مبتنی بر ابعاد معنوی است، عنوان کرد: اگر ما محصور در کشور خودمان شویم دشمن بر ما استیلاء پیدا خواهد کرد و علیه مبانی انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام توطئه می کند و اوضاع را مشوش جلوه خواهد داد.

 

ارسال نظرات