۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۷۵۱۰۴۷

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان پرداخت شد.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست خبری بیان کرد: در نهاد الهی خدمت گذار محرومین در همه نقاط کشور از مرز‌ها تا مرکز هستیم و بر اساس نیاز و مشکلات نیازمندان عمل می‌کنیم و خدمت می‌دهیم؛ همچنین در حال حاضر ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او گفت: لذا برنامه مدون و جامعی برنامه ریزی شده و با استفاده از ظرفیت بالفعل و بالقوه خانواده‌ها است.

خدرویسی تصریح کرد: برخی مددجویان زمین‌گیر، سالمند یا بیمار صعب العلاج‌اند و مستعد شغل نیستند و صرفاً حمایتی هستند، دسته دیگر متناسب داشتن شغل هستند و توانمندسازی برای این دسته اجرایی می‌شود و امدادرسانی کمیته امروز هوشمند و کارآمد است و خدمات کاملا الکترونیک و تسهیل شده و هر فرد نیازمندی که در منزل درخواستش را در سامانه ثبت کند بر اساس قید فوریت خدمات به آن ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت : البته در حوزه درمان و تأمین مسکن نیازمند کمک‌های دولت و مجلس هستیم.

خدرویسی بیان کرد: ۴ هزار مددکار متعهد در کمیته امداد و ۳ هزار مددکار در مراکز نیکوکاری داریم و بزرگترین شبکه مددکاری را داریم.

او در مورد تأمین مسکن مددجویان گفت: با هماهنگی نهاد‌های انقلابی و دولت سازمان کمیته امداد از سازمان‌های موفق مسکن ساز است و سالانه تعداد قابل توجهی مسکن افتتاح شده و در اختیار نیازمندان قار می‌گیرد؛ همچنین در پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، در ده ماه گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: پرداخت نقدی مستمری مددجویان برای یک نفر، ۷۷۰ هزار تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۹۰ هزار، خانواده ۳ نفره ۱ میلیون و ۵۲۵، خانواده چهار نفره ۱ میلیون و ۷۰۰ و مستمری برای خانواده ۵ نفره به بالا ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است.

او بیان کرد: گاهی برای یک خانواده در یک ماه ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی انجام می‌شود و این افراد دریافتی از سوی کمیته امداد دارند که جهت درمان و یا تأمین مسکن است و مستمری فقط یک مورد خدمات است.

خدرویسی گفت: همچنین پیگیر افزایش مستمری مددجویان برای سال آینده بر اساس مصوبه مجلس به میزان ۳۰ درصد هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد: امسال ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی تحویل داده خواهد شد و ۳۰ هزار مورد هم کار‌های آن در حال انجام است تا برای کل نو عروسان جهیزیه تأمین شود.

او  تصریح کرد: برای عیدی مددجویان زمانی که تأمین منابع صورت گیرد انجام خواهد شد.

ارسال نظرات