۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۵۳۳۲۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان: 

حفظ حیات انقلاب، موضوع بنیاد شهید و امور ایثارگران است

حفظ حیات انقلاب، موضوع بنیاد شهید و امور ایثارگران است
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به هدف امام راحل از تاسیس بنیاد شهید گفت: حفظ حیات انقلاب در سایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف تاسیس بنیاد شهید بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی در گفت‌وگوی ویژه خبری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهید و تقارن این ماه مبارک با روز شهید و با اشاره به تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفندماه سال ۵۸ به فرمان امام راحل گفت: حفظ حیات انقلاب موضوع بنیاد شهید وامور ایثارگران و ابزار آن نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: هدف امام راحل تاسیس مجموعه ای بود که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد و به دنبال حفظ حیات انقلاب بود که این مهم در سایه مکتب سید الشهدا تحقق خواهد یافت و این مکتب نیز در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: امام راحل با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال ترویج معادگرایی بود و فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس و دانشگاه ها تبیین کرد و در این راستا فرمان اجرایی شدن طرح شاهد را دادند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ایثار و شهادت اظهار کرد: در دولت های قبل نیز در این حوزه اقداماتی انجام شده است و اما در دولت سیزدهم برای بنیاد شهید ۳ مسیر ایجاد شد که یکی خدمت به ایثارگران که جزو وظایف ذاتی بنیاد است، دومی ترویج فرهنگ ایثار و سوم نیز مردمی بودن و استفاده از ظرفیت ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که به فرمان امام راحل بر می گردد که همه اینها به شعار ختم نشد بلکه اجرایی و عملیاتی شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه امروز نیز سالروز راهیان نور بود، گفت: راهیان نور حرکت به سمت نور است و جوانانی که به زیارت می روند حرکت به سمت نور را دارند که همان اصل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه کار بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری همه دستگاه ها و مردمی کردن برنامه ها است، ادامه داد: در این راستا شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان لرستان طی ۲ سال گذشته ۹ بار به ریاست استاندار تاکنون برگزار شده است و در این شورا یک درصد اعتبارات فرهنگی، تبدیل وضعیت ایثارگران، خدمت رسانی و ... دنبال می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به رونمایی از دفتر دوم و سوم وصیت نامه شهدا خاطرنشان کرد: ۳ دفتر از وصیت نامه شهدا آماده و در اختیار مردم است و وصیت نامه شهدا هدف، مسیر و راه فرهنگ شهید است.

وی بیان کرد: وصیت شهدا نماز، حجاب، امر به معروف، فروع دین، اصول دین و...است این وصیت نامه ها لازم است بین مردم، در محلات و مساجد تبیین شود.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امسال در بحث کنگره و یادواره شهدا کارنامه درخشانی داشت و این همان بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه لرستان در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران از استان های فعال است، ضمن گلایه از برخی دستگاه ها که تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران را انجام نداده اند، تاکید کرد: انتظار می رود طبق قانون دستگاه های اجرایی استان بزودی تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستا ن با بیان اینکه ۴۲ مدرسه شاهد در لرستان فعال است، گفت: آموزش و پرورش بزرگ ترین تریبون برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار کرد: در حوزه تسهیلات، مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران نیز متاسفانه برخی بانک ها با وجود اینکه بودجه لازم را دریافت کردند اما همکاری لازم را نداشتند و باید در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف ایثارگر اقدامات لازم را انجام دهند و بهانه های آنها قابل قبول نیست.

حجت الاسلام هاشمی به برگزاری برنامه ها به مناسبت گرامیداشت هفته شهید اشاره کرد و گفت: از ۱۵ اسفند همزمان با سالروز منابع طبیعی، زنگ سبز ایثار در مدارس نواخته شد، به نیابت از ۱۶ شهید ۱۶ درخت کاشته شد، غبارروبی شهدا، برپایی میز خدمت، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و برگزاری چندین همایش با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار شده است.

 وی بیان کرد: فردا(۲۲اسفند) نیز همزمان با روز شهید طرح ملی سلام شهید برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح در هر شهرستان ۳۰ خانواده شهید انتخاب شده است که با حضور ۳۰ مدیرکل و ۳۰ روحانی در خانه شهدا حضور خواهند یافت و مراسم جزء خوانی قرآن انجام می شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات