۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۵۵۳۲۲
آیت الله مکارم شیرازی:

مالیات سنگین سبب سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی می شود

مالیات سنگین سبب سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی می شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور ضمن اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور بر دریافت عادلانه مالیات تاکید کرد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار آقای سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور بیان داشت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مؤدیان باشد، که این امر سبب جلب اعتماد آنان می شود.
 
وی با اشاره به تعطیلی بعضی از کارگاه های تولیدی و کارخانجات بدلیل مالیات بسیار سنگین افزود: مالیات سنگین سبب تعطیلی کارگاه های تولیدی کشور و سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی برای فرار از مالیات و بیکار شدن کارگران می شود.
 
این مرجع تقلید قابل اطمینان بودن مأمورین مالیاتی را مهم دانسته و با انتقاد از تبانی برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبۀ مالیات اظهار داشت: متأسفانه برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبۀ مالیات تبانی می کنند که باید با آنان برخورد لازم شود.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مسئولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانست و ابراز کرد: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.
 
وی اقتصاد جامعه سالم را بر پایۀ مالیات عادلانه دانسته و افزود: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شوند.
 
این مرجع تقلید دریافت مالیات را مختص به زمان حال ندانسته و خاطرنشان کرد: مالیات در اسلام، همان زکات است و در زمان ائمه(ع) غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می شد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هزینه های دفاعی و نظامی کشور نیز از طریق مالیات تأمین می شود بیان داشت: در گذشته خود مجاهدان هزینه های مرکب و خوراک خودشان را تأمین می کردند، درحالی که امروزه اشخاص به تنهایی توانایی تهیه ادوات نظامی را ندارند، از این رو این هزینه ها بر عهدۀ نظام اسلامی است که از طریق مالیات تأمین می شود. 
 
در ابتدای این دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور، گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود، ارائه کرد.
 
ارسال نظرات