۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۵۵۹۷۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

قرارگاه‌ امور مساجد باید سبب تحول در محلات و جامعه شود

قرارگاه‌ امور مساجد باید سبب تحول در محلات و جامعه شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت رونق مساجد در محلات تاکید کرد و گفت: قرارگاه‌ امور مساجد باید سبب تحول در محلات و جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شامگاه(۸اردیبهشت)، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد،گفت: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت رسانی کنیم، افزود: از بعد انقلاب یک سری تشکیلات، مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده که به‌غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به‌واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

وی ادامه داد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان، بدون هیئت امنا، کانون‌ها و بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیل‌گری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله و اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمند‌سازی ارکان مسجد عملیاتی نموده که تشکیل مرکز امور مساجد و قرارگاه امور استانی در راستای این مأموریت است.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه‌ امور مساجد باید باعث شود که روز به‌روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم، گفت: انتظار می رود که با برگزاری این‌چنین جلساتی ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آنها را به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، گفت: در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی و تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف با جدیت باید پیگیری شود.

نماینده‌ولی فقیه در لرستان بیان‌کرد: از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات