۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۷۵۵۹۷۷

پیشرفت ۴۰ درصدی نخستین چایخانه امام رضا در آران و بیدگل

پیشرفت ۴۰ درصدی نخستین چایخانه امام رضا در آران و بیدگل
اصفهان- دبیرکانون‌های خدمت رضوی آران وبیدگل از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی ساخت نخستین چایخانه حضرت رضا(ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آذرباد بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین چایخانه حضرت رضا (ع) در ۱۳ دی ماه سال گذشته و همزمان با روز میلاد حضرت زهرا (س) گفت: ساخت این چایخانه با هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل با وسعت پنج هزار متر و برای مرحله نخست در قالب ساخت چایخانه، حسینیه و آسایشگاه رضوی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع پیش‌بینی شده است اظهارداشت: پیش بینی می‌شود چایخانه حضرت رضا (ع) در آران وبیدگل «شهر نمونه امام رضایی» تا دهه ولایت و ایام نور و سرور عید غدیر آماده افتتاح شود.

وی یادآورشد: ایده ساخت مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل و اجرای طرح به نام امام رضا (ع) از سوی دفتر خدمت رضوی این شهرستان برای ارائه یک بسته کامل از خدمات فرهنگی مذهبی زیر پرچم امام رضا (ع) شکل گرفت و با هم‌اندیشی، هم افزایی و تعامل با فرمانداری و شهرداری نسخه عملیاتی آن برای اجرا نهایی شد.

به گفته وی مساعدت، همکاری و حمایت مجموعه خیران آران و بیدگل و تمامی شهروندان حتی با کمک‌های غیر کلان برای ساخت مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل به عنوان یک مرکز کاربردی تاثیرگذار و پیوست فرهنگی مذهبی شهرستان ضروری است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل با بیان اینکه ساخت مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل و ارائه خدمات آن در قالب امضای تفاهم نامه با بنیاد کرامت رضوی انجام شده است ابرازامیدواری کرد این مرکز بتواند با اجرای مجموعه فعالیت‌های فرهنگی مذهبی پُر خیر و برکت و اثرگذارش برای مردم منطقه، استان و حتی کشور مایه فخر، مباهات و الگوبرداری شود.

آذرباد با تاکید برآغاز فعالیت رسمی کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل با ۳۶ عضو در سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش‌های کمی و کیفی خالصانه، صادقانه و عاشقانه خادمیاران و یاوران رضوی این شهرستان در این مدت کوتاه با سیر صعودی در اجرای طرح عظیم مرکز جامع خدمات فرهنگی و اجتماعی رضوی آران و بیدگل قابل تقدیر، ارج گذاری و ستودنی است.

به گفته وی فعالیت‌های بسیار شاخص کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در حوزه‌های محرومیت زدایی و گره‌گشایی از نیازمندان شامل تامین جهیزیه، تعلیم و تربیت، فرزندآوری و فرزندپروری، سیسمونی، آزادی زندانی و رضایت طلبکاران مالی با حفظ شأن و منزلت کرامت انسانی احسان جویان در مدت سه سال فعالت این کانون‌ها است.

وی یادآور شد: دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل هم اکنون با ۱۹ کانون عمومی و تخصصی و ۲۳۸ نفر خادمیار و یاور رضوی فعالیت دارد که ۱۹۷ نفر از آنها خادمیار، ۲۷ نفر از آنان از یاوران رسمی رضوی و ۱۴ نفر یاور گزینش شده و در انتظار تایید کد خدمت و ارتقا به خادمیاری هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات