۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۷۵۵۹۷۹

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در کاشان برگزار شد

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در کاشان برگزار شد
اصفهان – مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی امام جمعه فقید کاشان از سوی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان با حضور مردم، روحانیون، علما و فضلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد و عضو مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در نخستین سالگرد شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان در مسجد صفاری کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گفت: آیت الله عباسعلی سلیمانی دارای ویژگی‌هایی همچون فضل، علم، فقاهت، تلاش و جهاد، خطابه، نگاه تقریبی، وحدتی، تألیفی، سعه صدر داشت.

وی افزود: شهید آیت الله سلیمانی انسانی شایسته، متین و باوقار بود و پس از انقلاب اسلامی در سنگر‌های مختلف آن هم در استانی مانند سیستان و بلوچستان ۱۷ سال ماند و عام و خاص را مجذوب خود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با اشاره به اینکه شهید آیت الله سلیمانی با تفکرات تقریبی مذاهب سبب ایجاد همگرایی بین امت اسلامی بود، اظهار داشت: اگر خاتمه کار عبادت، ایمان، تقوا، خدمت و شهادت باشد نشان دهنده عمل با اخلاص است.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله سلیمانی عمر با برکت خود را در راه خداوند و خدمت به مردم خدمت سپری کرد ابراز امیدواری کرد خداوند به همه ما توفیق دهد از عمر خود درست و برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهادت در راه خدا نصیب هر کسی نمی‌شود و شهادت یک توفیق الهی است افزود: بالای هر خوبی یک خوبی دیگری است، اما بالاتر از مقام شهادت نداریم، از این رو وقتی امیرمومنان (ع) از پیامبر اکرم (ص) شنید در ماه مبارک رمضان به شهادت می‌رسد بسیار خرسند و خوشحال شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنانی با اشاره به اینکه شهید آیت الله سلیمانی محور وحدت بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بود و سزاور نبود در رختخواب از دنیا برود، گفت: با شهادت سلیمانی‌ها انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) در دنیا ماندگار می‌شود.

لازم به ذکر است، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسبق کاشان نزدیک به دو سال از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱به عنوان نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان و امام جمعه کاشان فعالیت داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات