۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۷۵۶۶۷۲
سرلشکر سلامی:

راه را بر دشمن در شرق مدیترانه می‌بندیم

راه را بر دشمن در شرق مدیترانه می‌بندیم
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه اگر دشمن به یک سرزمین اسلامی رخنه کند، سعی می‌کند به سایر نقاط هم رخنه کند، گفت: این منطق ماست که در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم و سطح نبرد را گسترده می‌کنیم تا با دشمن مقابله کنیم و تجزیه شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (سه شنبه، 18 اردیبهشت) در مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت سرلشکر زاهدی و شهدای حادثه کنسولگری ایران در سوریه ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: اربعین هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت که برای دفاع از حریم اسلام و عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند و از خانواده خویش دست کشیدند و در جست و جوی رضوان الهی میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند نائل شدند و تصاویر این فرزندان ایران در آسمان بزرگ ترسیم کردند.

وی ادامه داد: فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت فرزندان اسلام وجود دارد رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب احیای مجدد عظمت اسلام در عصر حاضر و‌ نجات امت اسلام از بردگی طاغوت بود، اظهار کرد: قتال در راه مظلومان مسلمانی که تحت سیطره اشرار عالم قرار دارند برای ما که پاسداران انقلاب هستیم زیباترین مسئولیت و ماموریت است.
سرلشکر سلامی عنوان کرد: مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا می‌کند و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشد هرگز این مرزها سیاست اساسی استکبار در قبال آنها را از هم تجزیه نمی‌کند.
 وی تأکید کرد: عالم استکبار با محوریت آمریکا برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می بندیم

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: استکبار جهانی، مسلمانان را در یک هویت واحد و ساختار یکپارچه می‌بیند؛ آرایه‌ای متصل، به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر که دنیای غرب به واسطه ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر این جغرافیای مهم جهان به فکر سیطره کامل بر آن است.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: دشمن، همه جهان اسلام را به صورت یکپارچه هدف قرار داده است و می‌خواهد هویت فرهنگی مسلمانان را غارت و آنان را با فرهنگ غرب عجین کند.
وی ادامه داد: استکبار خواهان تسلط بر ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر بلاد اسلامی است و می خواهد اسلام را از آنها بگیرد و ثروت آنها را به یغما ببرد. ما همه مسلمانان سوار یک کشتی هستیم. اگر دشمن به یک سرزمین اسلامی رخنه کند، سعی می‌کند به سایر نقاط هم رخنه کند و لذا همه راه های نفوذ دشمنان باید بسته شود، این منطق ماست که در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می بندیم و سطح نبرد را گسترده می کنیم تا با دشمن مقابله کنیم و تجزیه شود.
 
وی افزود: سرزمین‌های اسلامی باید میدان جهاد علیه مستکبران باشد چون ما دارای دشمن مشترک و سرنوشت‌ و آرمان مشترک هستیم. نمی‌توانیم جدای از هم زندگی کنیم.
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مبارزه چهل و شش ساله انقلاب اسلامی با مستکبران برای این است که سرزمین های اسلامی در احاطه مستکبران نباشد، بیان کرد: ما باید از سرمایه‌ها و هویت‌های خود دفاع کنیم. وظیفه نیروی قدس پر کردن زوایای نفوذ دشمن به عالم اسلام است. با این کار هم از امنیت ملی کشور خودمان و هم از امنیت و عزت سایر مسلمانان دفاع کرده‌ایم.

طوفان الاقصی صهیونیست‌ها را تا مرز مرگ مغزی پیش برد

سرلشکر سلامی ارمغان حضور مستکبران در جهان اسلام را چیزی جز ویرانی ندانست و تاکید کرد: هرکجا مستکبران پای گذاشتند فقر و آوارگی و کشتار انجام دادند و لذا اینها فقط می‌توانند قتل عام کنند و پیکر مسلمانان را زیر آوارها دفن کنند.
 
وی بیان کرد: این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست. به همین دلیل این شهدا وارد میدان شدند. شهید زاهدی چهل و شش سال لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد ‌و حتی یک لحظه میدان را ترک نکرد. همانطور که حاج قاسم هم این کار را انجام داد. اینها برای آرامش امت جان و خانواده‌های خود را فدا کردند. 
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عمر دشمنان رو به زوال است، گفت: طوفان الاقصی اسرائیل را تا مرز مرگ مغزی پیش برد و نشان داد این رژیم چقدر آسیب پذیر و بیت او چقدر عنکبوتی است لذا آنها فاقد پایداری هستند. 
 
سرلشکر سلامی اظهار کرد: منفورترین رژیمی که روی زمین وجود دارد اسرائیل و آمریکایی است که از آن دفاع می‌کند. با حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و تنفس مصنوعی غرب توانسته به این حیات در آستانه تمام شدنش ادامه دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی یک شکست اطلاعاتی کامل بر پیکره یکی از قدرت های اطلاعاتی بود، تصریح کرد: در ادامه این طوفان سهمگین، وعده صادق ضربه مهلکی بر پیکره این رژیم سفاک بود و نشان داد پر تراکم‌ترین منطقه پدافندی جهان با پشتیبانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای عرب در مقابل یک هجوم محدود چقدر شکست پذیر است.
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه به پایان عمر سیاسی رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شویم، گفت: امروز جغرافیای سیاسی آمریکا در جهان کوچک شده است و آمریکا از نظر اخلاقی در جهان ورشکسته است.

آمریکا به دروغ می‌خواهد خود را مدافع حقوق بشر نشان دهد

سرلشکر سلامی بیان کرد: آمریکا به دروغ میخواهد خود را مدافع حقوق بشر و دموکراسی و رفاه نشان دهد، مارپیچ نزولی قدرت او سالهاست آغاز شده است.
 
وی افزود: آمریکا نمادی است از اینکه تمدن غرب در حال غروب است، ولی عصر طلایی تمدن اسلام تحت تاثیر انقلاب اسلامی و مجاهدت های رهبر معظم انقلاب در حال آغاز است. 
 
فرمانده کل سپاه در پایان گفت: امروز امت ما سرافراز بوده و آرزوهایش در حال تحقق است، ملت ما پای آرمان های شهدا ایستاده است و ما نیز راه شهدا را ادامه می دهیم.
ارسال نظرات