۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۷۷۱۱۷
با حضور آیت الله علوی گرگانی؛

همایش طلاب شرق استان گلستان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش طلاب و فضلای شرق استان گلستان با حضور آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار شد.
همایش طلاب شرق استان گلستان در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،همایش طلاب و فضلای شرق استان گلستان، چهارشنبه شب با حضور آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم  در قم برگزار شد.

آیت الله علوی گرگانی در این مراسم با بیان اینکه جامعه به واسطه روحانیون و طلاب از ظلمت نجات پیدا می کند تصریح کرد: طلاب باید سعی کنند در برنامه های خود به گونه ای عمل کنند که خداوند تبارک و تعالی از آنها راضی و خوشنود باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیه نفر تصریح کرد: طلاب باید در فراگیری علوم دینی نهایت تلاش خود را بکار گرفته و دیگران را به سوی نیکی ها سوق داده و معارف اسلامی را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهند.

آیت الله علوی گرگانی با یادآوری فرازهایی از بیانات و سخنان پیامبر (ص) ابراز داشت: طلاب و روحانیون باید معارف اسلامی و حقایق را به مردم نشان دهند و همواره در صدد خدمت به مردم و جامعه باشند.

همچنین حجت‌الاسلام اصغر ثنایی، نماینده طلاب و فضلای شرق استان گلستان در این مراسم در سخنانی گزارشی از فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب شرق استان گلستان ارائه کرد و گفت:در حال حاضر حدود 190 طلبه از شرق استان گلستان شامل شهرهای گنبد، کلاله، آزاد شهر، مینودشت، رامیان، خان ببین، دلند و گالیش دارای پرونده تحصیلی در شهر قم هستند که از این تعداد حدود 120 نفر مشغول تحصیل اند و ما بقی نیز در ارگان ها شاغل و یا به عنوان روحانی مستقر مشغول خدمت هستند.

وی برگزاری نشست های ماهیانه طلاب و روحانیون را در شناسایی ظرفیت های بالقوه طلاب مؤثر دانست و تاکید کرد: در این نشست ها افزون بر شناسایی استعداد طلاب در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی، مشکلات فرهنگی استان مربوطه نیز ارزیابی و راهکارهای کاهش آسیب ها به بحث گذاشته می شود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته وحدت، نشر معارف و فرهنگ اهل بیت را مهم ترین اقدام برای ایجاد وحدت امت اسلام دانست و گفت: طلاب و روحانیون باید با استفاده از این فرصت فضائل و مناقب اهل بیت را منتشر و تبیین کنند.

حجت الاسلام ثنایی در ادامه سامان دهی آمار و اطلاعات طلاب شرق استان گلستان، برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای طلاب و ارائه خدمات لازم به روحانیون را از جمله اهداف برگزاری نشست های ماهیانه طلاب و فضلای شرق استان گلستان برشمرد و بیان داشت: با هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته ما سعی خواهیم داشت در نشست های طلاب این منطقه از کشور از وجود بزرگان و مراجع تقلید نیز بهره بگیریم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات