۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۸۳۰
نماینده مردم تبریز:

آزمایش های موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام ندارد

فرهنگی با تأکید بر این‌که آزمایش های موشکی ایران هیچ ارتباطی با جسم و روح برجام ندارد، گفت: ایران تنها متعهد به مفاد برجام است و هیچ اظهار نظری غیر از آن را نمی پذیرد.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اظهارات اخیر مقامات و نمایندگان کنگره آمریکا درباره برجام و احتمال تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، اظهار داشت: آنچه که از بیانات گذشته رهبر انقلاب برداشت می شود؛ این است که بدعهدی آمریکا در اجرای برجام دور از انتظار نیست.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادعاهای دبیر کل سازمان ملل متحد و صدر اعظم آلمان علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران، این احتمال وجود دارد که مقامات غربی به دنبال مقدمه‌چینی برای نقض برجام هستند؛ دولت بایستی ضمن هوشیاری کامل و دیپلماسی فعال، با هرگونه اظهار نظر غیر هسته‌ای درباره برجام مقابله کند.


فرهنگی تصریح کرد: بان کی مون مدعی شده که آزمایش های موشکی ایران با روح برجام همخوانی ندارد، از سوی دیگر خانم مرکل صدر اعظم آلمان نیز مدعی شده که ایران مقررات شورای امنیت درباره توقف برنامه موشکی را نقض کرده است. چنین اظهاراتی قطعا با اهداف از پیش تعیین شده صورت می گیرد.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ایران تنها متعهد به مفاد برجام است و هیچ اظهار نظری غیر از آن را نمی پذیرد، اذعان کرد: آزمایش های موشکی ایران هیچ ارتباطی با جسم و روح برجام ندارد؛ به نظر می‌رسد چنین اظهارنظرهایی از سوی مقامات غربی بی‌ارتباط با دلارهای نفتی عربستان سعودی نباشد.


وی ادامه داد: به نظر می رسد دبیرکل سازمان ملل به جای فشار به عربستان و ناقضان حقوق بشر، وارد فاز ایران هراسی شده است، علت این رویکرد را قطعا بایستی در شکست‌های اخیر گروهک‌های ترویستی تکفیری و سلفی مورد حمایت غرب و سعودی در عراق و سوریه جستجو کرد.


فرهنگی با اشاره به این‌که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نگران قدرت راهبردی و استراتژیک ایران در منطقه هستند، گفت: طبیعی است مخالفان انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای توقف مسیر رو به رشد نظام اسلامی فروگذار نباشند، اما آنچه که مهم است؛ توجه به رهنمودهای آینده‌نگرانه رهبر معظم انقلاب از سوی دولت و مجلس است./302/935/ب1

ارسال نظرات