۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۸۰۴
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

خیزش ملت های مسلمان ثمره خون شهیدان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با بیان این که آمریکایی‌ها در برابر خیزش ملت های مسلمان در منطقه خاورمیانه دچار جنون شده است، اذعان داشت: استکبار جهانی قدرت محاسبه‌گری خود را در برابر نهضت ملت های مسلمان از دست داده است و اقداماتی که آمریکایی‌ها در لباس ارتش سعودی در منطقه انجام می‌دهند، شکل‌دهنده ارتش آزادی‌ بخش اسلامی در برابر نظام های سلطه و خون خوار است.
سردار نقدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار محمد رضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، روز گذشته در یادوراه سردار شهید علی هاشمی که در تالار اجتماعات امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، با بیان این که سردار شهید علی هاشمی در زمان جنگ تحمیلی خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرد، اظهار داشت: سردار علی هاشمی با شجاعت و شهامت خود، بن‌بست های موجود در عملیات های فراوان جنگ تحمیلی را شکست و امروز این رشادت‌ها و فداکاری‌ها مبنای بیداری امت اسلام در سرتاسر جهان اسلام شده است.

بیداری ملت‌های مسلمان جهان مدیون ایثارگری ها و رشادت های شهدای انقلاب اسلامی است

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی ایثارگری‌های فراوانی را از خود به جای گذاشتند و راه پیروزی خون بر شمشیر را برای ملت‌های مسلمان و آزادی خواه هموار کردند؛ از این رو بیداری امروز ملت‌های مسلمان جهان مدیون ایثارگری ها و رشادت های شهدای انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که شهدا و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی با دست خالی در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های مادی و استکباری جهان ایستادگی کردند، اذعان داشت: زندگی شهدا گنجینه بی‌ پایانی است که هر چه از این گنجینه استخراج کنیم، ذخایر آن بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سردار نقدی تصریح کرد: معارف دفاع مقدس و انقلاب کتابی پایان‌ ناپذیر است که بهترین وسیله برای نسل جوان در برابر توطئه های شوم دشمنان است؛ از این رو بازگشت پیکر سردار علی هاشمی تنها یکی از اسرار این کتاب پر رمز و راز را برای علاقه مندان معارف دفاع مقدس گشوده است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس انسان‌هایی بسیار بودند که مانند شهید علی هاشمی در گمنامی کارهای بزرگی را انجام می دادند، ابراز داشت: شهید علی هاشمی دارای سابقه‌ای درخشان و انقلابی است و حتی در دوران انقلاب نیز با ابتکار و خلاقیت‌های خود از فعال‌ترین بچه‌های اهواز در مسیر انقلاب بود؛ از این رو در آن دوران سردار حاج علی هاشمی باترفندها و ابتکارهای خود معارف انقلاب را برای جوانان تبیین می‌کرد.

وی اضافه کرد: با آغاز جنگ تحمیلی شهید هاشمی مانند بسیاری از جوانان خوزستان مردانه به صحنه جبهه های حق علیه باطل آمد و از همان روزهای نخست در صفوف اول گردان ها و لشکرهای ایران اسلامی برای دفاع از ناموس و کیان اسلامی قرار گرفت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر این که 23 هزار شهید استان خوزستان، بر ایستادگی و رشادت‌های خوزستانی‌های ولایت مدار گواهی می‌دهد، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس و پس از عملیات‌های فراوان نیروهای اسلام، کارها گره خورد و جنگ با رژیم منفور و فاسق بعثی به بن‌بست رسید، که در این هنگام شهید هاشمی با رشادت‌ و ترفندهای خود در شکستن بن بست های رژیم بعث عراق مسیری تازه پیش روی سپاهیان اسلام قرار داد.

سردار نقدی با اشاره به این که شهید هاشمی محور اصلی عملیات‌های خیبر، بدر، قدس 4، کربلای 4 و همه عملیات‌های منطقه هور بود اذعان داشت: با وجود همه پیچیدگی‌ها و سختی‌های انجام عملیات در منطقه هور، شهید هاشمی با ابتکارات خود افتخارات ماندگاری را برای دفاع از سرزمین اسلام و مسلمین رقم زد.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با وجود نیزارهای وسیع در منطقه هور و شرایط سخت آن، انجام عملیات بسیار در آن منطقه طاقت فرسا و دشوار بود، ولی سردار هور، شهید علی هاشمی به حدی با دقت و ظرافت منطقه هور را شناسایی و بن بست های موجود در آن را از بین می برد که نیروهای مسلح با اطمینان از میان نیزارها عبور و در منطقه هور و جزیره مجنون جبهه‌ای تازه و همه جانبه به روی دشمن باز کردند.

قرارگاه نصرت بلای جان رژیم بعث عراق

سردار نقدی با بیان این که شهید هاشمی با تاسیس قرارگاه سری نصرت در عرصه ساماندهی و شناسایی و انجام مبارزات در خاک عراق ابتکارات بسیاری انجام را داد، یادآور شد: تأسیس قرارگاه سری نصرت از سوی شهید علی هاشمی بلای جان بعثی ها بود و رزمندگان با استفاده از تکینک و فنون شناسایی مناطق بوسیله علی هاشمی شکست های سنگینی را به دشمن اسلام و مسلمین وارد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه خاورمیانه و موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی اشاره و تصریح کرد: فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس زیربنای بیداری امروز امت اسلام شده است و امت های اسلامی با الگوپذیری از راه و منش شهدای انقلاب اسلامی در صدد سرنگونی حکومت های ظالم و ستم گر هستند.

حکومت های ظالم لیبی و بحرین به سرنوشت صدام دچار می شوند

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که آمریکایی‌ها امروز در مقابل خیزش امت اسلام ایستاده‌اند و پاسخ مطالبات به حق مردم کشورهای مسلمان منطقه را با گلوله می‌دهند، ابراز داشت: آمریکایی‌ها باید از سرنوشت شاه و صدام عبرت بگیرند و بدانند سرنوشت حکومت های ظالم اردن، لیبی، بحرین و دیگر حاکمان ظالم کشورهای اسلامی سرنوشت ذلت بار و شیطانی صدام و شاه ظالم ایران است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: آمریکایی‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی با دادن بمب‌های شیمیایی و اطلاعات ماهواره‌ای به صدام نتوانستند رشد انقلاب اسلامی را به کشورهای منطقه متوقف کنند؛ از این رو استکبار جهانی با کشتار مردم بحرین، مصر، لیبی، یمن، تونس، اردن و فلسطین مراحل نابودی نظام سلطه را بوسیله خون های بی گناه و بی دفاع ملت های مسلمان فراهم می سازد.

محاسبات استکبار جهانی در برابر خیزش های اسلامی بهم خورده است

سردار نقدی با بیان این که آمریکایی‌ها در برابر خیزش ملت های مسلمان در منطقه خاورمیانه دچار جنون شده‌ است، تأکید کرد: استکبار جهانی قدرت محاسبه‌گری خود را در برابر نهضت ملت های مسلمان از دست داده است؛ از این رو اقداماتی که آمریکایی‌ها در لباس ارتش سعودی در منطقه انجام می‌دهند، شکل‌دهنده ارتش آزادی‌ بخش اسلامی در برابر نظام های سلطه و خون خوار است.

وی با تأکید بر این که خون‌هایی که در کشورهای اسلامی به دست نظام ظالم و خونخوار استکبار بروی زمین‌ ریخته شده است، به هدر نمی‌رود، اظهار داشت: آنانی که برای سرکوب امت اسلام کمر بسته‌اند بدانند که به زودی به دست امت های مسلمان و آزادی خواه تنبیه خواهند شد؛ بر این اساس بیداری امروز امت اسلامی دیگر به دوره خواب و درماندگی بازنمی‌گردد و جوانان باید خود را برای نقش‌آفرینی در صحنه نبرد حق علیه باطل آماده کنند.

سردار نقدی، اذعان داشت: اکنون نمی‌توان شاهد جنایات بی حد آمریکایی‌ها و ظلم و ستم حکام نوکر اجانب در منطقه بود؛ از این رو ملت های مسلمان باید آزاد شوند و ظلم و ستم استکبار جهانی علیه ملت های مسلمان پایان یابد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: لشکرکشی استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه برای چپاول گری ثروت های مسلمانان است که با بیداری امت های اسلامی نقشه انها به در بسته خورده است./9461/پ201/ص
ارسال نظرات