۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۰۱۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه گلستان:

تحقق شعار جهاد اقتصادی نیازمند یک روحیه جهادی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان تحقق شعار جهاد اقتصادی را نیازمند یک روحیه جهادی دانست و گفت: انتخاب این نام برای سال جدید سرآغاز خیزش جدید اقتصادی خواهد بود.
سال جهاد اقتصادي
حجت الاسلام محمد علی فارقی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهاد اقتصادی» گفت: انتخاب این نام برای سال جدید سرآغاز خیزش جدید اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان این که نامگذاری هر ساله از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حقیقت نمادی برای جهت دار شدن بهتر برنامه های جاری کشور است، افزود: مقام معظم رهبری هرسال را بنا بر تدابیر و نیاز های جامعه و چشم انداز کشور نامگذاری می کنند و این در هیچ یک از کشورهای جهان وجود ندارد.

حجت الاسلام فارقی با تأکید براین که همه مسؤولان و آحاد جامعه اسلامی در برابر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید وظیفه و تکلیف دارند، تصریح کرد: تحقق واقعی شعار امسال نیازمند یک عزم ملی است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری براساس یک سنت حسنه از سال 69 اقدام به نامگذاری هر سال کرده اند، ادامه داد: نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری می تواند چراغ راهنمایی برای توجه به اولویت ها از سوی دولت و ملت در یک سال باشد.

این مسؤول حوزوی، تحقق شعار جهاد اقتصادی را نیازمند یک روحیه جهادی دانست و بیان داشت: در حوزه مسائل اقتصادی ما نیازمند یک حرکت جهادگونه هستیم تا بتوانیم شاخص های اقتصادی کشور را در یک سال افزایش دهیم.

معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه گلستان با تأکید براین که جهاد اقتصادی استمرار همت و کار مضاعف است، خاطرنشان کرد: البته همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند جهاد اقتصادی به این معنی نیست که از دیگر حوزه ها غافل شویم.

وی با بیان این که مسؤولان و آحاد مردم جامعه باید ازهر گونه برخورد شعاری با نامگذاری امسال پرهیز کنند، افزود: تلاش همه باید بهبود وضعیت اقتصادی وهمچنین خودکفایی در کشور صرف شود.

حجت الاسلام فارقی، با اشاره به آغاز اجرای طرح هدفمند سازی یارانه از سال گذشته در کشور، رعایت یک الگوی اسلامی برای تحقق جهاد اقتصادی در کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور با تدوین یک الگوی صحیح امکان‌پذیراست.

وی توسعه و پیشرفت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف را عبور موفقیت آمیز ملت ما از موانع بسیار زیاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در طول سه دهه اخیر به واسطه تحریم‌های گسترده از سوی نظام سلطه از مرزهای سازندگی و توسعه اقتصادی کشور عبور کردند.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در سه دهه اخیر همواره با تحریم های اقتصادی به دنبال ضربه زدن به انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: جهاد عملی در عرصه اقتصادی همه توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه گلستان، جهاد اقتصادی را سبب تحقق برنامه های سند چشم انداز بیست ساله کشور دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری هر ساله با نامگذاری های عالمانه و حکیمانه خود راهبردی های اصلی کشور را در طول یک سال تعیین می کنند./950/ت302/ص
ارسال نظرات