۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹
رییس پژوهشگاه انقلاب اسلامی جامعه المصطفی العالمیه:

جهاد اقتصادی دارای ریشه‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام با بیان اینکه جهاد اقتصادی نیازمند همت و کار مضاعف است، ادامه داد: باید بعد مادی نظام اسلامی را تقویت کنیم و با رویکردی پیش بینی گرایانه و آینده گرایانه نسبت به مسائل اقتصادی عمل کنیم.
جهاد اقتصادي


حجت الاسلام مهدی امیدی، رییس پژوهشگاه انقلاب اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انتخاب نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری برای سال نود نشان دهنده درایت و دقت مقام معظم رهبری است.

وی بیان داشت: به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای دارند که تحولات انقلاب اسلامی ایران بر اساس تحولات معاصر در جهان پیش رود و در شرایطی که بیشتر نظام‌های جهان در عرصه اقتصادی دچار بحران شده‌اند و برای پاسخگویی به بشریت با چالش روبرو هستند، انقلاب اسلامی ایران مساله جهاد اقتصادی را مطرح می‌کند.

وی بیان داشت: هدف اقتصاد مطرح شده در اسلام رسیدن و پرداختن به آن در پناه رسیدن به هدف عالی از خلقت است و به همین دلیل جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی را به دنبال دارد و اسلام خواهان جهاد اقتصادی همراه با جهاد فرهنگی است.

این محقق علوم اسلامی با بیان اینکه جهاد دارای معنایی فرهنگی است، بیان داشت: جهاد در ابعاد فرهنگی، نظامی، فکری و با مال و جان قابل طرح است.

وی با اشاره به اینکه جهاد به معنای تلاش و فعالیت در راه خدا است، ادامه داد: جهاد اقتصادی به معنای فعالیت های اقتصادی در راه خداوند است و این یک موضوع فرهنگی و دینی است که مقام معظم رهبری به این معنا توجه داشته اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام گفت: نظامی اقتصادی که جمهوری اسلامی می‌تواند به دنیا معرفی کند، حرکت برای ساخت دنیا در راه خداوند است و نظام اسلامی می خواهد این مدل اقتصادی جدید را به دنیا عرضه کند.

وی بیان داشت: نظام اسلامی ایران در طول این سال ها شاهد پیشرفت در عرصه های اقتصادی بوده است که دشمنان و بدخواهان ملت ایران به خصوص بعد از جریان فتنه درصدد بودند تا در این مسیر وقفه ایجاد کنند از این رو مقام معظم رهبری با عنایت به این مساله، جهاد اقتصادی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی نیازمند همت و کار مضاعف است، ادامه داد: باید بعد مادی نظام اسلامی را تقویت کنیم و با رویکردی پیش بینی گرایانه و آینده گرایانه نسبت به مسائل اقتصادی عمل کنیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات