۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۳۵۱
امام جمعه موقت قزوین:

حضرت فاطمه در دفاع از حریم ولایت بی‌نظیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین، حضرت فاطمه(س) را مدافع اصلی امام زمان خود دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی نمونه اسلام در ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت نظیر نداشت و در طول عمر با برکت خود در این راستا همه توان خود را به کار گرفت.
امام جمعه موقت قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین، امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و رفتاری آن بانوی نمونه اسلام‌ گفت: زندگی حضرت زهرا(س) از نظر رفتار اجتماعی، ساده زیستی، کم توقعی، سازگاری با همسر و مراعات حالات زندگی مختلف همسر بسیار آموزنده و اثرگذار است.

حجت الاسلام عابدینی، ولایت مداری را یکی از خصوصیات بارز حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و افزود: ایشان نخستین فردی بود که بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، در برابر فتنه دشمنان ایستاد و آنان را رسوا کرد.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) علوم و معارف الهی را از سرچشمه نبوت فرا گرفت و در انجام مسؤلیت خود اخلاص کامل داشت و نه تنها الگوی زن کامل بلکه اسوه انسان کامل است.

امام جمعه موقت قزوین، حضرت فاطمه زهرا‌(س) را الگوی بانوان جهان دانست و اظهار داشت: زنان جامعه باید با پیروی از این بانوی بزرگ اسلام سیره عملی و جلوه های ملکوتی او را در زندگی خود به کار گیرند تا به نقطه تعالی از معنویت دست یابند.

حجت الاسلام عابدینی با بیان این حضرت فاطمه(س) در معیارهای ارزشی اسلام یکه تاز عرصه ها و در علم و کمالات و قداست گوی سبقت را از دیگران ربوده بود، تصریح کرد: هیچ کس مانند فاطمه زهرا(س) عمق و ژرفاى امامت را نشناخت و تنها او بود که توانست به خوبی جایگاه امامت و ولایت را تبیین کند.

وی، حضرت فاطمه(س) را مدافع اصلی امام زمان خود دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی نمونه اسلام در ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت نظیر نداشت و در طول عمر با برکت خود در این راستا همه توان خود را به کار گرفت.

حجت الاسلام عابدینی با بیان این که حضرت فاطمه‌(س) در قالب‌هاى مختلف، عظمت و جایگاه رفیع و بلند امامت را بیان کرد، ادامه داد: وی در کنار تبیین جایگاه رفیع امامت، مصداق واقعى و حقیقى امامان را نیز بیان فرموده و با نام و نشان، امامت آنان را اثبات کرد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) بیشترین دفاع را از امامت شخص امیر مؤمنان على(ع) به عنوان امام زمان خویش و به عنوان خلیفه بلافصل پیامبراکرم(ص) و سنگ زیرین و بنیادین جایگاه امامت داشت.

وی اضافه کرد: این بانوی نمونه اسلام با بیان خطبه‏هاى غرا و روشنگرانه عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص امام على(ع) را آشکار کرد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه سخنان خود، آشنایی نسل جوان و نوجوان بویژه بانوان با شأن و منزلت حضرت فاطمه(س) و تبیین جایگاه کرامت ایشان در خصوص عفاف و حجاب را بسیار با اهمیت و تاثیرگذار دانست و بیان داشت: دختران جوان این بانوی ارزشمند را الگوی خود در همه عرصه ها به ویژه عفاف و حجاب قرار دهند./950/پ202/س

ارسال نظرات