۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۳۹۰
روز گذشته صورت گرفت؛

دیدار امام جمعه اراک با آیت‌الله انصاری شیرازی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک و شماری از مسؤولان استان مرکزی با آیت‌الله انصاری شیرازی در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.
آيت‌الله انصاري شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین قزبانعلی دری‌نجف آبادی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی از علمای برجسته حوزه علمیه، در قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که معاون استاندار و شماری از مسؤولان استان مرکزی حضور داشتند، آیت‌الله انصاری شیرازی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: امروز زنان ما باید همان راه و روش ایشان را دنبال کنند.

وی همچنین از مسؤولان خواست که برای تلاش و خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و برای کمک به دیگران از هم دیگر سبقت بگیرند.

این گزارش حاکی است، حجت‌الاسلام و المسلمین دری‌نجف آبادی نیز در سخنانی از شخصیت آیت‌الله انصاری شیرازی تجلیل و وی را از ذحایر انقلاب اسلامی دانست و بر بزرگداشت علما و مراجع تقلید نیز تاکید کرد.

گفتنی است،‌آیت‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی در سال 1306 در روستای نوایگان داراب متولد و در سال 1320 برای ادامه تحصیل، راهی حوزه علمیه شیراز و تلمّذ در محضر آیت‌الله سید نورالدین حسینی هاشمی شد.

وی پس از 10 سال، یعنی در 24 سالگی، برای آموختن دروس خارج، عازم حوزه علمیه قم شد و در این مدرسه از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی در درس فلسفه، کسب فیض کرد. وی از شاگردان خصوصی امام خمینی (ره) و هم‌درس با آیات مصباح و حسن‌زاده آملی بود.

این عالم بزرگوار تدریس در حوزه علمیه را از سال 1340 به صورت رسمی آغاز کرد و بیش از 20 سال، کتاب منظومه ملا‌هادی سبزواری را تدریس کرد. او پس از این کتاب، تدریس «اسفار اربعه» ملاصدرا را آغاز کرد. از جمله تألیفات آیت‌الله انصاری شیرازی می‌توان به مجموعه چهار جلدی شرح منظومه و حکمت اشاره کرد.

آیت‌الله انصاری در کارنامه درخشان خود، سابقه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بازداشت در زندان‌های ساواک را دارد. وی به مدت سه سال نیز در کوهدشت لرستان و نائین اصفهان در تبعید بوده است. این عالم بزرگوار، یکی از دوازده نفری است که پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، مرجعیت امام خمینی (ره) را در سال 1342 تأیید کرد./917/پ202/ص
ارسال نظرات