۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۴۳۴
رییس سازمان پدافند غیر عامل:

تولید دانش پدافند غیر عامل اسلامی و بومی از سوی حوزه های علمیه امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان پدافند غیر عامل، گفت: حوزه های علمیه دارای ظرفیت کلانی در امر تبلیغ و اطلاع رسانی هستند که می توانند به اجرایی شدن پدافند غیر عامل در کشور کمک کنند.
سردار جلالي
 غلام رضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص نقش حوزه های علمیه در پدافند غیر عامل کشور، اظهار داشت: از آنجایی که پدافند غیر عامل بسیاری از حوزه های زندگی همچون اقتصاد، فرهنگ و تجارت را شامل می شود، حوزه های علمیه نقش برجسته ای دارند.

وی با اشاره به اینکه، حوزه های علمیه دارای دو نقش علمی و تبلیغی هستند، اظهار داشت: مفهوم دفاع ریشه در فطرت انسانی دارد اما پدافند غیر عامل در بستر علوم غربی رشد و گسترش یافته است که باید حوزه های علمیه مبانی نظری این شاخه علمی را از متون دینی استخراج کنند و دکترین پدافند غیر عامل اسلامی را تولید کنند.

جلالی ادامه داد: حوزه های علمیه دارای ظرفیت کلانی در امر تبلیغ و اطلاع رسانی هستند که ضروری است وارد کار شوند و به اجرایی شدن پدافند غیر عامل در کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش سازمان پدافند غیر عامل گام های مثبتی برداشته است که می توان به آموزش پانصد نفر از بسیجیان در شش رشته اشاره کرد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل، اظهار داشت: جذب دانشجو در مقطع دکترا، توسعه آموزش از راه دور و توسعه آموزش از طریق بسیج از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در بخش مبارزه با تهدیدات فرهنگی رایزنی هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در راستای گسترش آموزش و تربیت نیرو انجام شده است. /909/پ202/ص
ارسال نظرات