۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۷۷۸
به مدت دو روز در قم؛

گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی‌(عج) قم آغاز به کار کرد.
مجتمع فرهنگي ياوران حضرت مهدي قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز کشور، امروز با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی‌(عج) قم آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، دیدگاه‌ها، نظرات و سیاست‌های ستاد در سال 90 از سوی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ارائه شد که طی آن حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی بر آموزش نیروهای متخصص در بخش نماز تأکید کرد.

وی با بیان این‌که یکی از خلأهای مهم در بحث نماز کمبود نیروی متخصص است، افزود: آموزش نیروهای متخصص در رابطه با ترویج مسایل مختلف نماز و ارائه مطالب هدفمند ضروری است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی نماز قم به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: مرکز تخصصی نماز با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت استاد نماز راه‌اندازی شده است.

وی تربیت مدرس و محقق، آمادگی حضور در مجامع علمی و ارائه مباحث تخصصی، آشنایی با روش‌های جدید آموزشی و نحوه به کارگیری الگوهای جدید تدریس، مخاطب‌شناسی و روش‌های تبلیغی در حوزه نیاز را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این مرکز تخصصی برشمرد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور به بیان نظرات، پیشنهادها و انتقادهای کلی خود در حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: تشکیل 6 کارگروه از دبیران استان‌ها و نمایندگان دفتر مرکزی، توضیحات ضروری درباره پایگاه الکترونیکی ستاد و فعالیت‌های روابط عمومی از دیگر برنامه‌های نوبت عصر این گردهمایی است.

چگونگی سوق دادن ستادهای اقامه نماز به سمت فعالیت‌های مردمی، بررسی شیوه‌نامه ارزشیابی کارکنان ستاد، چگونگی نقش آفرینی و مشارکت مؤثر ستادهای استان در برگزاری بیستمین اجلاس سراسری نماز از جمله اهداف تشکیل این کارگروه‌ها عنوان شده است.

گفتنی است، دومین روز از گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور، یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی‌(عج) برگزار خواهد شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات