۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۳۳۳
امام جمعه رشت:

شهید مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان از استاد شهید مطهری به عنوان شخصیتی جامع و کامل یاد کرد و گفت: آیت الله مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی بود.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دذ رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه های نماز جمعه امروز رشت، با محکوم کردن رفتار دوگانه غرب در برابر قیام های مردمی منطقه، گفت: غرب با اختلاف افکنی در جوامع اسلامی برای تامین منافع خود تلاش می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: غرب در جدیدترین حرکت، با تحریک برخی مخالفان دولت در سوریه به دنبال از بین بردن یکی از حامیان حزب الله است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تصریح کرد: غرب پروژه تحریم سوریه در سازمان ملل به شدت پیگری می کند اما در برابر نسل کشی در بحرین سکوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با ابزار خرسندی از اتحاد حماس و فتح، تهدید های رژیم صهیونیستی و غرب را بی تاثیر خواند و خاطر نشان کرد: اتحاد حماس و فتح با محوریت مصر به سرانجام رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری، گفت: آیت الله مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تاکید کرد: بسیاری از مسائل اعتقادی، فلسفی، اخلاقی و فقهی تا زمان آیت الله مطهری برای جامعه روشن نشده بود و از سوی تألیفات این استاد انقلابی تبیین شد.

خطیب نماز جمعه رشت، ترور آیت الله مطهری را ناشی از جمود فکری و عقب ماندی اعتقادی اعلام و اظهار داشت: سازمان مجاهدین مانند القائده و سلفی ها یک گروه دور از دین است.

امام جمعه رشت در خطبه نخست نماز جمعه، حضرت زهرا(س) را مفسر فلسفه احکام اسلام توصیف و ادامه داد: فلسفه احکام اسلامی تامین آزادگی انسان ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام با نفی شرک در همه انواع، با عبور از آزادی های ظاهری به دنبال ایجاد آزادگی در جوامع انسانی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به فلسفه نماز از دیدگاه حضرت زهرا(س) گفت: نماز ذکر خداوند است و یاد خدا انسان از کبر و غرور و هوی پرستی دور می کند.

امام جمعه رشت، با اشاره به تاکیدات حضرت زهرا(س) بر مسئله امامت، یادآور شد: اگر مردم به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) عمل می کردند، در دنیای اسلام اختلاف وجود نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جهاد را ابزار عزت آفرینی امت اسلام می داند، اذعان کرد: غرب با ایجاد اختلاف در دنیای اسلام، از عربستان و آل خلیفه برای سرکوب شیعیان بحرین استفاده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن فصل کشاورزی، خواستار صرفه جویی کشاورزان در بخش آب شد و گفت: با مدیریت مصرف آب در استان یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب در پشت سد های استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، همچنین نسبت به رواج اندیشه های انحرافی در خصوص مهدویت هشدار داد و بیان داشت: همه باید منتظر ظهور باشند اما مصداق سازی در حوزه مهدویت درست نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به ساخت مستند ظهور نزدیک است، غلو کنندگان در زمینه اهل بیت(ع) را از قشرهای مردود در اسلام معرفی کرد و گفت: کسانی که از روی محبت و دوستی این مستند را ساخته اند، غلو کننده و نادان هستند.

گفتنی است، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی از میدان مصلا تا میدان فرهنگی رشت، جنایات آل سعود در بحرین را محکوم کردند./950/پ201/س

ارسال نظرات