۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۶۱۸
آیت الله طبرسی:

جامعه بالنده نیازمند تقویت دستگاه تعلیم و تربیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تأکید براین که آموزش و پرورش باید بیشتر به مسأله تربیت دینی دانش آموزان توجه کنند، گفت: جامعه ای پویا و بالنده نیازمند تقویت دستگاه تعلیم و تربیت و حمایت از قشر زحمتکش معلم است.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در ساری با بیان این که معلمان ادامه دهنده راه بزرگ انبیای الهی هستند، گفت: معلمان به عنوان پرورش دهندگان روح و افکار دانش آموزان نقش تأثیرگذاری در جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با توطئه های نرم به دنبال تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه هستند، افزود: وظیفه معلمان کشور به عنوان هادیان جامعه بسیار سنگین و حیاتی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید براین که آموزش و پرورش باید بیشتر به مسأله تربیت دینی دانش‌آموزان توجه کنند، بیان داشت: دستگاه تعلیم و تربیت باید به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین نیروی انسانی متخصص در کشور که محور توسعه پایدار محسوب می‌شود در تربیت افرادی دین‌مدار و مستعد تلاش کند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحیه دینی باید در ذات و فطرت نوجوانان نهادینه شود، بیان داشت: این یکی از مهم‌ترین وظایف معلمان در جامعه اسلامی است که باید به گونه‌ای هنرمندانه دنبال شود.

امام جمعه ساری، معلمان را انسان‌هایی هدایت در جامعه معرفی کرد و با بیان این که جامعه بدون معلم و هادی به یقین به بن بست خواهد رسید، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای پویا و بالنده نیازمند تقویت دستگاه تعلیم و تربیت و حمایت از قشر زحمتکش معلم است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از استاد شهید مطهری به عنوان الگویی بارز برای همه معلمان یاد کرد و گفت: همه معلمان جامعه اسلامی باید در همه مسائل به ویژه رفتار، اخلاق و جامعیت این استاد شهید را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله طبرسی از استاد شهید مطهری به عنوان شخصیتی جامع‌شناس، زمان‌شناس و ولایت‌مدار یاد کرد و گفت: آن روحانی والا مقام همواره در خط ولایت و رهبری بود و هیچ‌گاه از مواضع خود در این خصوص عقب‌نشینی نکرد.

وی با بیان این که استاد شهید مطهری خود را مطیع محض ولایت می‌دانست، خاطرنشان کرد: وی در راستای عمل به فرامین ولایت فقیه هیچ‌گونه انحرافی نداشت.

محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این دیدار با اشاره به این که 37 هزار معلم در این استان مشغول خدمت هستند، گفت: امسال 32 معلم نمونه انتخاب شدند که سه نفر از این معلمان به عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند./950/پ202/س

ارسال نظرات