۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۶۸۷
معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

شهید مطهری آینده پژوه مسائل دینی معاصر است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گفت: نگاه شهید مطهری به مسائل علمی، مساله محور بود و با توجه به نیازهای زمان حرکت می کرد.
حجت الاسلام سيد مهدي حسيني معاون آموزش حوزه هاي علميه خواهران


حجت الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ بیان داشت: استاد مطهری شخصیتی جامع در زمینه علوم عقلی و نقلی بود و توانسته بود به درجات بالای علمی برسد.

وی بیان داشت: استاد مطهری اهل نظر و تحقیق بود و این دقت نظر و عمق بینش او بود که موجب ماندگاری اندیشه وی تا امروز شده است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: نگاه شهید مطهری به مسائل علمی، مساله محور بود و با توجه به نیازهای زمان حرکت می کرد.

وی اظهار داشت: او دغدغه حمایت از دین داشت و به همین دلیل وقتی خطر مادی‌گرایی را حس کرد دست به کار شد و متمرکز بر این موضوع به تحقیق، تالیف و نفد و نظر پرداخت.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: استاد مطهری با نگاه مساله محور به آسیب های اجتماعی نیز توجه داشت و مساله حجاب را با نگاه به وضعیت فرهنگی جامعه یکی موضوع حساس تشخیص و پیرامون آن قلم زد.

وی بیان داشت: استاد مطهری نیاز‌سنج بود و حتی نیازهای آینده جامعه را پیش بینی می کرد و با نگاه به مسائل روز و نیازهای عصری و سوالات پیرامونی به ارائه مطلب می پرداخت.

این پژوهشگر علوم اسلامی بیان داشت: آینده‌نگری که امروز به صورت رشته ای علمی درآمده است، در اندیشه استاد مطهری به صورت کامل هویدا است و این عامل موجب شده تا کتاب های استاد در زمان فعلی تازه و مفید باشد.

وی بیان داشت: استاد مطهری یک دانشمند انقلابی، مدیر و مدبر بود و در کنار کار علمی به حساسیت‌های کار در جامعه آگاه بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش بارز استاد مطهری در وحدت حوزه و دانشگاه، اذعان داشت: استاد شهید توانست به خوبی بین حوزه و دانشگاه در شرایطی که این دو با یکدیگر فاصله داشتند و حتی نزدیکی آن دو را خیلی ها برنمی‌تابیدند، پیوند دهد و بین این دو بدنه فکری جامعه اتحاد ایجاد کند.

وی بیان داشت: استاد مطهری با جلسات منظمی که با دانشجویان، پزشکان، مهندسان و برخی نخبه‌های علمی همچون پرفسور حسابی داشتند، زمینه های ارتباط حوزه و دانشگاه را ایجاد کردند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات