۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۰۹۹

پذیرش 90 طلبه جدید در حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نود طلبه ورودی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران تبریز، شبستر و خسروشهر در آذربایجان شرقی پذیرش خواهند شد.
آزمون ورودي حوزه هاي علميه خواهران
خانم منصوری، معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان آذربایجان شرقی روز گذشته در دو حوزه امتحانی تبریز و بناب برگزار شد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز خاطر‌نشان کرد: 470 خواهر داوطلب تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران استان بودند که روز گذشته در مدرسه فخریه تبریز به رقابت پرداختند.

منصوری ادامه داد: با توجه به محدویت ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه خواهران استان، تنها قادر به جذب 90 طلبه از 470 داوطلب در سه مدرسه علمیه صادقیه تبریز، خسروشهر و شبستر خواهیم بود.

وی با بیان این‌که نتایج آزمون سراسری ورودی حوزه های علمیه خواهران کشور 11 تیر ماه سالجاری اعلام خواهد شد، تصریح کرد: 70 طلبه در صادقیه تبریز، 20 طلبه در خسروشهر و 20 طلبه در شبستر پذیرش و تحصیلات حوزوی خود را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است، آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان شرقی نیز روز گذشته در مصلای اعظم تبریز با حضور 1300 داوطلب برگزار شد.

بر اساس این گزارش 550 نفر با مدرک دیپلم و 450 نفر با مدرک سیکل داوطلب تحصیل در حوزه‌های علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی بودند؛ افزون بر این 190 نفر با مدرک دیپلم و 160 نفر با مدرک سیکل داوطلب تحصیل در حوزه علمیه بناب که یکی از عالی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز آموزش علوم حوزوی در کشور است، هستند./935/پ203/س
ارسال نظرات