۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۵۹۳
آیت الله طبرسی:

مسؤولان فرهنگی کشور از معرفی بزرگان دینی غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه ارزش های دینی، ترویج سیره علما و فقهای دینی در سطح جامعه را سد محکمی در برابر این هجمه های دنیای غرب اعلام کرد.
آيت الله طبرسي
آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش‌بودن نخستین کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی دراستان با بیان این که تکریم و بزرگداشت علمای دین از پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار است، گفت: زنده نگه داشتن یاد فقها و بزرگان دین یک ارزش است.

امام جمعه ساری افزود: علما با انفاس قدسی خود، شعاع زیادی را از انوار خود روشن می‌سازند و در این راستا، روشنی بخش جامعه اند و بزرگداشت علما و فقهای دین، تکریم مقام فقه و مرجعیت است.

وی با اشاره به این که گام برداشتن به منظور شناساندن و معرفی بزرگان و عالمان دین، انگیزه ای بسیارقوی و همتی بلند می خواهد، خاطرنشان کرد: امروز شناساندن آرا و افکار علمای شیعه زمینه بالندگی جامعه را در عرصه های مختلف فراهم خواهد کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از شخصیت های بزرگ دینی در کشورمان همچنان ناشناخته اند، تصریح کرد: امروز شناسایی ومعرفی علمای اسلام به جامعه یک تکلیف مهم برای متولیان دینی و فرهنگی جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره این که کشورهای اروپایی توجه ویژه ای به بزرگان و علمای خود دارند و یادبودهای گسترده ای برای تجلیل از مقام آنها برگزار می کنند، ادامه داد: ایران اسلامی که مهد علما و بزرگان دینی جهان است باید مسؤولان دینی و فرهنگی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به شخصیت ارزشمند علامه سعید العلما اشاره کرد و گفت: وی شخصیتی است که دوست و دشمن، مخالف و موافق به مقام علمی و جایگاه اجتماعی و سیاسی ایشان معترف بوده و حتی آن را به زبان و قلم آورده اند.

امام جمعه ساری با بیان این که علامه سعید العلما از مفاخر شیعه و از عالمان کم نظیر جهان اسلام است، تصریح کرد: او در راستای تحصیل، تعلیم و تدریس خود توانسته است مراتب بالای علمی را بپیماید و از نظر علمی و معنوی به نقطه ای برسد که توجه استاد بزرگ حوزه نجف علامه شریف العلمارا به خود جلب کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: این عالم برجسته از سوی علامه شریف العلماء به ایشان، لقب سعید العلماداده شد و بعد از صاحب جواهر که مرجعیت شیعه به شیخ مرتضی انصاری موکول گشت شیخ انصاری آن را به علامه سعید العلما ارجاع می دهد ولی علامه سعید العلما به عللی آن را نمی پذیرد و این مطلب حاکی از عظمت علامه سعید العلما است.

آیت الله طبرسی همچنین به مقام علمی و عرفانی علامه ملا محمد اشرفی اشاره کرد و گفت: علامه اشرفی که از شاگردان برجسته علامه سعید العلما است یکی از چهره های برجسته شیعه و استان مازندران است و در منابع معتبر از ایشان به عالمی کامل و عارفی و اصل نام می برند و عبادت و زهد و شب زنده داری وی زبانزد عام و خاص بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این دو شخصیت بزرگ جهان اسلام با همه عظمتی که دارند متأسفانه هم خودشان و هم آثارشان در میان مردم حتی خواص و جامعه علمی بسیار ناشناخته مانده است، خاطرنشان کرد: معرفی این بزرگان دینی به جامعه یک ضرورت مهم است.

امام جمعه ساری با بیان این که خدمت به سربازان واقعی امام زمان(عج) در حقیقت خدمت به خود امام عصر(عج) است، بیان داشت: این عالمان دینی همه توان و حتی جان خود را برای پاسداری از اسلام ناب محمدی فدا کردند و امروز همه ما در برابر اندیشه های والای آنها تکلیف و رسالت مهمی برعهده داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، سیره علمی و عملی علمای شیعه را بهترین الگو برای نسل جوان جامعه به ویژه طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: به یقین اگر این بزرگان را الگوی خود قرار دهیم، سعادت و تعالی در زندگی نصیب ما خواهد شد.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های دینی ما، ترویج سیره علما و فقهای دینی در سطح جامعه را سد محکمی در برابر این هجمه‌های دنیای غرب اعلام کرد و گفت: نسل جوان ما نیازمند بهره‌گیری از سیره علمای شیعه هستند./950/ت302/س
ارسال نظرات