۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۹۴۰

فعالیت بیش از 450 روحانی کاروان حج در شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب کشور گفت: هم اکنون بیش از 450 روحانی کاروان های حج عمره و تمتع در استان های شمال غرب کشور فعالیت می کنند.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در شمال غرب کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امسال 140 روحانی، معین و معینه در 60 کاروان حج تمتع استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی فعالیت خواهند کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: افزون بر این تعداد، 320 روحانی در این سه استان شمال غربی کشور با کاروان های حج عمره همراه شده و ضمن پاسخگویی به شبهات حجاج، به اجرای مناسک مذهبی می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: روحانیان طی این سفر معنوی، به تشریح ابعاد سیاسی حج، احکام و اسرار مناسک و تبیین اخلاق سفر و معاشرت خواهند پرداخت.

عضو خبرگان رهبری از برگزاری آزمون پذیرش روحانی کاروان حج عمره در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این آزمون در سه حوزه امتحانی تهران، قم و مشهد برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سیصد هزار زائر سالانه از آذربایجان شرقی به حج تمتع، عمره و عتبات سوریه و عراق مشرف می شوند که از این تعداد چهار هزار و 500 زایر حج تمتع، 35 هزار زایر عمره، هفتاد هزار زائر عراق و 190 هزار نفر زائر سوریه هستند.

امام جمعه مراغه همچنین گفت: باید سطح آگاهی عمومی نسبت به حج و عتبات افزایش یابد، چراکه بیشترین مشکل سازمان حج و زیارت در مناطقی است که کمترین اطلاع رسانی در خصوص زیارت از اماکن یاد شده وجود دارد.‌/935/ت302/س
ارسال نظرات