۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۰۰۱

استادان برتر سطح یک حوزه علمیه قم معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ بیست و هفت استاد سطح یک حوزه، در هفتمین اجلاس اساتید سطح یک حوزه که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم با حضور آیات رضا استادی و مرتضی مقتدایی برگزار شد به عنوان استاد برتر معرفی شدند.
هفتمين اجلاس اساتيد سطح يک حوزه علميه قم هفتمين اجلاس اساتيد سطح يک حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و هفت استاد نمونه سطح یک حوزه، امروز در هفتمین اجلاس اساتید سطح یک حوزه که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم با حضور آیات رضا استادی و مرتضی مقتدایی برگزار شد، معرفی شدند.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، حجج اسلام نقی منفرد، مهدی هادی و محمدحسین عبدی از اساتید سطح یک حوزه‌ علمیه قم با اشاره به مشکلات پیش‌روی طلاب به بررسی شیوه‌های ارتقای امور آموزشی تربیتی طلاب پرداختند.

پس از بررسی شیوه‌های ارتقای امور آموزشی تربیتی طلاب، به ترتیب حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار به ارائه فعالیت‌های معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان، حجت‌الاسلام علی عباسی به ارائه فعالیت‌های معاونت آموزش و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی به ارائه فعالیت‌های معاونت امور حوزه‌های علمیه پرداختند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله مقتدایی با مقایسه شرایط امروز جامعه با گذشته به القای شبهات فراوان و ایجاد فساد در جامعه اشاره کرد و گفت: طلبه‌های جوانی که از شهرهای مختلف به قم عزیمت کرده‌اند، نیازمند هادی، مرشد و مراقب هستند.
 
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه در گذشته بسته و محدود بود، اما امروز با توجه به ایجاد شرایط، دیگر بسته و محدود نیستند، بر تهذیب طلاب و مباحث اخلاقی در کنار درس تأکید کرد و آن را از وظایف استادان سطح یک حوزه دانست.

بخش پایانی این مراسم با سخنرانی آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همراه بود که وی با اشاره به القای شبهات فراوان از سوی دشمنان، اظهار داشت: استادان حوزه از افراط و تفریط بپرهیزند و هرگز به شبهات دشمنان دامن نزنند.
 
آیت‌الله استادی تصریح کرد: هر روحانی باید در عمل نشان دهد که دین واقعیت دارد؛ اگر در عمل بگوییم که دنبال دنیا نباشید اما خودمان به دنبال آن حرکت کنیم، هرگز در تربیت افراد موفق نخواهیم بود و اثر بدی هم خواهد گذاشت.

در بخش پایانی این مراسم از استادان نمونه سطح یک حوزه علمیه قم تجلیل شد که طی آن حجج اسلام ابوالفضل ابوالقاسمی از مدرسه معصومیه، حسن اصغری‌نژاد از مدرسه شهید صدوقی دو، محمدرضا بازرگان از مدرسه امام حسن مجتبی‌(ع)، سیدمحسن پنج‌تنیان از مدرسه کرمانی‌ها، اسماعیل پوروهاب از مدرسه شهید صدوقی چهار تقدیر شدند.
 
حجج اسلام سیداحمد حجازی‌نصب از مدرسه امام محمدباقر‌(ع)، سیدمصطفی حسینی از مدرسه شهیدین، سیدجعفر حسینی از مدرسه امام علی بن موسی‌الرضا‌(ع)، مرتضی خاکسار از مدرسه رشد و حسین علی دهقان از مدرسه امام رضا‌(ع) جعفریه از دیگر تقدیر شدگان این مراسم بودند.
 
حجج اسلام مهدی رامشک از مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی، حبیب‌الله رحیمی از مدرسه معصومیه، حمیدرضا شاه‌وردی از مدرسه فاطمی، افراسیاب عباسی از مدرسه حقانی، محمدحسین عبدی از مدرسه خاتم‌الانبیا و محمدمهدی عرب‌محفوظی از مدرسه سیدالشهدا‌(ع) نیز به عنوان استاد نمونه معرفی شدند.
 
همچنین حجج اسلام علی فرحانی از مدرسه شهید صدوقی پنج، سیدمرتضی خاطره‌باشی از مدرسه امام مهدی موعود‌(عج)، سیدمهدی محمودزاده حسینی از مدرسه رسالت، نقی منفرد از مدرسه علمیه مهدی موعود‌(عج)، سیدمحمدهادی موسوی از مدرسه رضویه، سیدعلی موسوی از مدرسه علوی در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
در پایان این مراسم با معرفی چند استاد دیگر به عنوان استاد نمونه، از زحمات حجج اسلام سیدمحمد موسوی حجازی از مدرسه عفت، محمدحسن ناصبی از سفیران هدایت، مهدی هادی از مشاوران حوزه، غلامعلی یعقوبی از مدرسه معصومیه‌(س) تقدیر شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات