۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۱۸۹
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

پژوهش‌های کاربردی و هدفمند در حوزه باید تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در حوزه را بهترین راهکار به منظور مقابله با شبهات دانست و گفت: امروز پژوهش‌های کاربردی در حوزه می تواند عامل مهمی در شبهه زدایی باشد.
حجت الاسلام عماد، معاون پژوهش حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، روز گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، با بیان این که طلاب باید نقشه راه حرکت خود را در مسیر ایمان و دانایی ترسیم کنند، گفت: اخلاص و سخت کوشی به عنوان دو فاکتور مهم باید مورد توجه طلاب باشد.

وی، ترسیم نقشه راه از سال های ابتدایی ورود به حوزه از سوی طلاب را زمینه ساز شکوفایی استعداد های انها دانست و خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیایی است که بر پایه علم و دانایی محوری حرکت می کند و استادان و طلاب حوزه های علمیه باید در این مسیر با سخت کوشی و مجاهدت گام بردارند.

حجت الاسلام عماد با تأکید براین که طلبه جوان باید با همه توان خود در جهت پژوهش و علم آموزی قدم بردارد، تصریح کرد: دانش محوری باید خیلی مورد توجه طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد.
 
معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور با بیان این که حوزه های علمیه باید شخصیت های بزرگی همچون امام راحل، شهید مطهری و علماه طباطبایی پرورش دهند، خاطرنشان کرد: پرورش چنین انسان های بزرگی سبب ایجاد یک تحول عظیم در عرصه های مختلف جهانی خواهد شد.
 
وی با بیان این که اساتید حوزه به مقوله پژوهش توجه ویژه داشته باشند، گفت: فرهنگ تحقیق باید در بین همه طلاب نهادینه شود، چون مدارس علمیه در آموزش پژوهش محور علوم دینی نقطه آغاز و مبدا هستند که نقش مهمی در این مهم دارند.

حجت الاسلام عماد با اشاره به این که فعال شدن انجمن های علمی و معاونت های پژوهشی حوزه های علمیه سبب گسترش فرهنگ تحقیق در بین طلاب می شود، خواستار تقویت این بخش در مدارس علمیه شد.

وی در ادامه سخنان خود به موج گسترده شهات علیه ارزش های دینی و اسلامی اشاره کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت در این خصوص رسالت سنگینی برعهده دارند، گفت: امروز تجهیز طلاب جوان به ابزار و علم روز به منظور پاسخگویی به این شبهات ضروری است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه، تربیت نیروهای کارآمد در حوزه به منظور پاسخگویی به شهات مطرح شده در جامعه را ضروری دانست و گفت: حوزه های علمیه باید از همین امروز به دنبال تربین هدفمند عالمان مستعد دینی باشند تا بتوانند در سال های آینده پاسخگوی شبهات دشمنان باشند.

وی تقویت روحیه  تحقیق و پژوهش در حوزه را بهترین راه کار به منظور مقابله با شبهات دانست و با تأکید براین که پژوهش های کاربردی و هدفمند باید در حوزه تقویت شود، ادامه داد: امروز پژوهش های کاربردی در حوزه می تواند عامل مهمی در شبهه زدایی باشد./950/پ203/س
ارسال نظرات