۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۵۰۰
معاون پارلمانی رییس جمهور:

حوزه و دانشگاه در مساله هدفمندی یارانه ها دیر وارد شدند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام میرتاج الدینی با تأکید به این که علمای حوزه باید پاسخگوی نظریه پردازی‌های جدید باشند، گفت: حوزه و دانشگاه در مسأله هدفمندی یارانه ها بسیار دیر وارد شدند.
حجت الاسلام ميرتاج الديني حجت الاسلام ميرتاج الديني حجت الاسلام ميرتاج الديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در جمع روحانیان شهرستان خوی اظهار داشت: بحث عدالت اجتماعی و اقتصادی از جمله موضوعاتی است که باید به صورت گسترده و جدی در حوزه های علمیه بحث و بررسی شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای عدالت اجتماعی در جامعه خاطر نشان کرد: طبق فرموده امیرمؤمنان (ع) «بیت المال، اموال خداوند است». در دولت‌های گذشته اغنیاء بیش از فقرا از امکانات دولت و یارانه‌ها بهره‌مند می‌شدند که با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تلاش شد به جای توزیع غیر مستقیم، یارانه ها به صورت نقدی، مستقیم و عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.
 
حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این که دولت با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها درصدد ایجاد و گسترش عدالت در سطح کشور است؛ خاطر نشان کرد: در ابتدای اجرای طرح تنها 24 میلیون نفر از مردم برای استفاده از طرح هدفمندی یارانه ها ثبت نام کرده بودند که این رقم امروز به بیش از 73 میلیون نفر افزایش یافته است، این نشان از اقبال عمومی و اعتماد مردم به دولت در انجام جراحی بزرگ اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به قیام های مردمی در کشورهای اسلامی تصریح کرد: حوادث بزرگی در جهان اسلام در حال اتفاق است که نشأت گرفته از تفکر انقلابی ایران اسلامی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان تحقق جهاد اقتصادی را نیازمند تعامل حداکثری دولت و مجلس عنوان و اظهار کرد: جهاد اقتصادی حرکتی ارزشمند، مقدس و از منویات رهبر معظم انقلاب است که تحقق آن تعامل حداکثری دولت و مجلس را می طلبد./938/پ202/ع

ارسال نظرات