۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۵۲۰
سرلشگر فیروزآبادی:

گاهی حضور یک روحانی در جبهه منجر به آمادگی یک لشکر می‌شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد کل نیروهای مسلح تقویت ایمان، پایداری، ایجاد انگیزش فطری و تبیین هدف در رزمندگان اسلام را از مهمترین نقش‌های روحانیان برشمرد و افزود: جبهه ها هیچ گاه از روحانیت خالی نشد و پیروی رزمندگان از آنها از عوامل موثر در پیروزی بود.
سردار سيد حسن فيروزآبادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشگر حسن فیروزآبادی صبح امروز در همایش نقش حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در دفاع مقدس به تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: روحانیت با انجام تکلیف خود سابقه علما در مبارزه و دفاع از اسلام را درخشان‌تر کرد.

وی با بهره‌گیری از آیات قرآن، پیروان رسول خدا را به دوگروه تقسیم کرد و ادامه داد: دسته اول آنهایی هستند که برای کسب علم و دین نزد پیامبر آمده و بعد از آن برای انذار قوم خویش باز خواهند گشت و دسته دوم کسانی هستند که پیامبر را در غزوات علیه دشمنان یاری می‌کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تبلیغ، جهاد، تزکیه و تعلیم را جدای از هم ندانست و اظهار داشت: پیامبر صلی الله علیه وآله و دیگر معصومین (ع) عمر خویش را در این راه صرف کردند.

سرلشکر فیروز آبادی وجود حوزه های علمیه را تداوم راه ائمه اطهار توصیف کرد و گفت: شاگردان امام جعفر صادق (ع) امروز علم هدایت مردم را بر افراشته‌اند و مشعل‌وار می‌سوزند تا مردم را راهنمایی کنند و با خون خود این شجره طیبه را آبیاری کرده‌اند.

وی پیشرفت علمی و کسب فن‌آوری و بیداری اسلامی را مرهون هدایتگری روحانیان دانست و تصریح کرد: ملت ما دین، مکتب و رهبران خود را به برکت وجود علما دارند و امروز سرانگشت اشاره امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به سوی روحانیت است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح نقش روحانیت در دفاع مقدس را مرجع و اصلی دانست و بیان داشت: روحانیان از تمام سطوح حوزه در جبهه و پشت جبهه از پیشگامان جهاد بودند و روح مبارزه را در مردم زنده نگه می‌داشتند.

 فیروز آبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: گاهی حضور یک روحانی در جبهه منجر به آمادگی یک لشکر می شد. حضور آنها جبهه را به محراب عبادت تبدیل کرده بود و معنویت را به اوج خود رسانده بود.

وی تقویت ایمان، ثبات و پایداری، ایجاد انگیزش فطری و تبیین هدف در رزمندگان اسلام را از مهمترین نقش‌های روحانیان برشمرد و افزود: جبهه ها هیچ گاه از روحانیت خالی نشد و تبعیت رزمندگان از آنها از عوامل موثر در پیروزی بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاثیر حضور روحانیت را در جبهه‌ها را چشمگیر خواند و گفت: گاهی حضور یک روحانی حتی به میزان ابلاغ یک سلام موجب تحول عظیم و برکت در تلاش رزمندگان می‌شد.

 فیروز آبادی در پایان به مراقبت در برابر نهادهای تضعیف کننده روحانیت توصیه کرد و اذعان داشت: استکبار و صهیونیست قصد شکستن قداست و قدرت روحانیت را دارند و تلاش می کنند با دست اندازی به اموال عمومی، اشخاص فریب خورده را به عنوان نهادهای سیاسی جایگزین کنند./928/پ202/ع

ارسال نظرات