۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۸۳۶
همزمان با سالروز ارتحال امام؛

نمایشگاه ولایت؛ خورشید بی‌غروب در امامزادگان شاخص مازندران برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری نمایشگاه ولایت، خورشید بی‌غروب همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در امامزادگان شاخص استان خبر داد.
امام خميني(ره)
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: نمایشگاه «ولایت؛ خورشید بی‌غروب» با هدف تبیین شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب بزرگوار در امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که در این نمایشگاه‌های دینی و فرهنگی آثار و تألیفات و همچنین پوستر‌های مربوط به امام راحل به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: نمایشگاه «ولایت؛ خورشید بی‌غروب» که در بیش از 50 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان برپا خواهد شد فرصت مناسبی برای تبیین آرا و افکار امام راحل است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اندیشه‌های امام راحل را برگرفته از اسلام ناب دانست و با بیان این که این آرا و اندیشه‌ها سبب احیای هویت دینی و اسلامی شد، گفت: اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) ملت‌های دنیا را مجذوب خود کرد.

حجت الاسلام حیدری، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین اندیشه‌های متعالی امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی مربوط به یک دوران نیست بلکه منشوری کامل و جامع برای همه نسل‌ها و دوران‌ها است.

وی با تأکید بر این که متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید ابعاد ناشناخته آرا و افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را برای آحاد جامعه اسلامی تبیین کنند، تصریح کرد: امروز گفتمان امام خمینی(ره) الگوی بسیاری از جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، خیزش‌های امروز در خاورمیانه را متأثر از همان تلاش‌های امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های منطقه اندیشه‌های ناب امام راحل را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) از بزرگ ترین شخصیت های اسلامی است که با بلند همتی خویش، هدف های بسیار عظیمی را انتخاب می کرد و نقطه ‌اساسی کار او در اراده الهی و تکلیف شرعی محو می‌شد و هیچ چیز برایش غیر از انجام تکلیف، مطرح نبود.

حجت الاسلام حیدری، امامزاده‌ها و اماکن متبرکه را بهترین مکان برای انجام برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید از فضای معنوی امامزادگان در جهت تقویت باورهای دینی در سطح جامعه استفاده شود./950/پ202/س
ارسال نظرات