۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۱۴۸
رییس دانشگاه حکمت رضوی:

برخورد با انحرافات وظیفه تک تک مسلمین است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه حکمت رضوی با اشاره به خطاب بنی اسرائیل بر حضرت موسی(ع) مبنی بر عدم همراهی او در جنگ با دشمنان اظهار داشت: ملت باید توجه داشته باشد که همه کارها را بر عهده رهبر نبیند زیرا هر یک از مسلمانان تک تک وظیفه دارند با فساد و انحراف مبارزه کنند.
محمدهادي عبدخدايي
حجت الاسلام محمدهادی عبدخدایی، رییس دانشگاه حکمت رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: پیش از انقلاب که در پاریس خدمت امام رسیدم کاملا احساس می کردم جز خدا چیز دیگری در نظر ندارد، ایمان و معرفت ایشان به خدا موجب توکل و اعتمادشان شده بود لذا در آن شرایط کوچکترین ترس و واهمه ای نداشتند.

وی در خصوص نحوه برخورد امام راحل(ره) با جریانات انحرافی خاطرنشان کرد: اطلاعات و شیوه مقابله امام به روز و با توجه به تمامی شرایط بود، روش ایشان هم جنبه فرهنگی داشت و هم اجرایی؛ تا جایی که ممکن بود افراد منحرف را هدایت و ارشاد می کرد ولی انجا که افراد قصد لجاجت و ایجاد فساد داشتند برخورد قاطعانه می شد.

رییس دانشگاه حکمت رضوی با اشاره به خطاب بنی اسرائیل بر حضرت موسی(ع) مبنی بر عدم همراهی او در جنگ با دشمنان اظهار داشت: ملت باید توجه داشته باشد که همه کارها را بر عهده رهبر نبیند زیرا هر یک از مسلمانان تک تک وظیفه دارند با فساد و انحراف مبارزه کنند، البته مراحل اجرایی قوی برعهده دولت است.

سفیر اسبق ایران در واتیکان، استقلال و آزادی را از مهمترین خدمات امام خمینی(ره) دانست و ابراز داشت: هشیاری امروز جهان اسلام نیز مرهون مجاهدت های ایشان است چرا که تا پیش از انقلاب اسلامی، استعمار مزدوران خود را بر کشورهای اسلامی حاکم کرده بود که با تسلط بر مال و جان و ناموس مردم در صدد حذف هویت کشورهای اسلامی بودند تا نه تنها مسلمان نباشند بلکه از مسلمانی بیزار و غرق در هوی و هوس شوند و استعمار به راحتی بر آنان حکومت کند اما امروز می بینیم مردم بیدار شده و علیه این نظام های طاغوت قیام می کنند.

حجت الاسلام عبدخدایی، مهمترین محور تأثیرگذاری تفکر امام در قیام های مردمی را آزادی مسلمین و طاغوت ستیزی دانست و افزود: خواست امام این بود که مسلمانان به هویت خود بازگردند و متوجه شوند که عالی ترین مکتب را دارند و باید پیرو آن باشند نه اینکه هر روز تحفه ای دور از انسانیت از غرب بر آن ها تحمیل شود.

این استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اینکه هزاران خیر و سعادت در سایه بازگشت به هویت اسلامی نهفته است گفت: امام خمینی(ره) به مردم فهماند که خود باید حقشان را بگیرند نه اینکه منتظر حاکمان بنشینند./930/ت302/ص
ارسال نظرات