۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۳۶۸
امام جمعه موقت رشت:

اندیشه ناب اسلامی به یک گفتمان غالب در دنیا تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با بیان این که امروز اندیشه های اسلامی به یک گفتمان غالب در دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: ملت های آزاده دنیا امروز تشنه بهره گیری از معارف الهی هستند.
بيداري اسلامي
حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به خیزش‌های مردمی در خاورمیانه‌ گفت: نگاهی دقیق به پیشینه برخی از کشورهای عربی اسلامی ما را در رابطه با این موضوع که مهم‌ترین علت قیام مردم تحقیر‌شدن آنها به وسیله حکام فاسد برخی دولت‌های عربی است به یقین می‌رساند.

وی، قائل نبودن جایگاهی برای مردم و عدم دموکراسی و برگزاری انتخابات در نظام‌های دیکتاتوری منطقه را عامل تشدید بحران مشرعیت در این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: وجود تبعیض در میان اقشار مختلف از جمله مردم شیعه و سنی و افراد فقیر و غنی در بسیاری از کشورهای اسلامی تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر پیدایش سونامی قیام مردم در منطقه خاورمیانه داشته است.

امام جمعه موقت رشت، قیام های مردم منطقه خاورمیانه را الگو گرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: حرکت مردم به رهبری امام خمینی(ره) علیه نظام شاهنشاهی در پاسخ به از بین رفتن عزت و کرامت ملت در عرصه های داخلی و خارجی و حوزه های دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با بستن قردادهای ننگینی همچون کاپیتو‌لاسیون از جمله انگیزه‌های مشترک ایجاد تغییر در جریان انقلاب اسلامی و قیام‌های حال حاضر منطقه است.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان این که قدرت و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران امروز برای همه قدرت های استکباری دنیا کاملاً مشخص شده است، گفت: با انقلاب اسلامی ایران شاهد ایجاد اتحاد و همدلی مسلمانان و ‌بیداری اسلامی در دنیا بودیم.

وی با اشاره به سیاست‌های سکولاریستی و لائیکی از سوی حکام دست نشانده کشورهای عربی و تحمیل این سیاست‌ها به مردم مسلمان منطقه‌ اظهار داشت: اسلام‌ستیزی، توهین به مقدسات اسلامی و تحقیر مسلمانان را باید برخلاف تصور باطل دشمن یکی از عوامل اصلی ایجاد روحیه غرب‌ستیزی و استعمار ستیزی در مردم منطقه دانست که نتیجه آن بسیج نیروهای مردمی علیه منافع آمریکا و غرب شده است.

امام جمعه موقت شهرستان رشت با تاکید بر تحقق وعده الهی مبنی بر پایدار‌نماندن ظلم در جهان، حمایت دولت های عربی از رژیم صهیونیستی در برابر جنایات و نسل کشی مردم فلسطین و حتی حرکت آنها در جهت تحقق شعار باطل از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی را عامل رسوایی هرچه بیشتر و نابودی حکام کشورهای عربی عنوان کرد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را ارائه دهنده الگو و مدل جدیدی به نظام‌های جهانی اعلام کرد و بیان داشت: شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران، پیروزی در جنگ نابرابر هشت ساله و پیشرفت های صورت گرفته در عین تحریم قدرت های جهانی و هم اکنون تأثیر‌پذیری سایر کشورها از این نظام، به خوبی نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام شفیع زاده با تأکید براین که بیداری اسلامی تنها در خاورمیانه محدود نخواهند ماند، تصریح کرد: به زودی موج عظیم بیداری همه دنیا را فرا خواهد گرفت و امروز همین مسأله سبب هراس دشمنان اسلام شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان این که امروز اندیشه های اسلامی به یک گفتمان غالب در دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: ملت های آزاده دنیا امروز تشنه بهره گیری از معارف الهی هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، بیداری و بصیرت دینی، نفی استکبار سلطه، به خطرافتادن بنیان رژیم صهیونیستی، از بین رفتن طرح خاورمیانه بزرگ و بالاخره برداشتن فشار مقطعی از فلسطین را از دستاوردها و پیامدهای قیام های چند ماهه مردم منطقه در سطح جهانی برشمرد و ادامه داد: همه این تحولات عظیم در سایه گفتمان امام و انقلاب اسلامی ایران روی داده است./950/ت302/س
ارسال نظرات