۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷

تمبر یادبود حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، مدیر حوزه‌های علمیه و نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی از تمبر یاد بود و چهار جلد از کتاب تفصیل الشریعه رونمایی شد.
مراسم رونمايي از تمبر يادبود و کتاب الطهاره آيت الله فاضل لنکراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم و علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی مسؤولان کشوری  و استانی از تمبر یادبود حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی که از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات چاپ شده است رونمایی شد.

آقای کرباسیان رئیس اداره پست کشور در سخنان کوتاهی در این مراسم درباره مراحل تهیه و چاپ این تمبر توضیح داد و عنوان کرد: این تمبر به 200 کشور عضو اتحادیه پست جهانی و 70 هزار نفر از مشترکین کشور و تعداد بسیاری از مشترکین خارج از کشور ارسال خواهد شد.

در ادامه آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، فرزند مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در مورد کتاب تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: آیت الله فاضل لنکرانی در سن 19سالگی اولین کتاب خود را نوشت و در 24 سالگی کتاب نهایه‌التفریر را در زمان آیت الله بروجردی منتشر کرد که مورد استفاده طلاب حوزه قرار می‌گیرد.

وی گفت: آیت‌الله فاضل لنکرانی کتاب تفصیل الشریعه را در زمان تبعید در شهر یزد آغاز به نگارش کرد و هدف ایشان از نگارش این کتاب مطرح کردن افکار امام خمینی(ع) در جامعه علمی کشور بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: وصیت آیت الله فاضل لنکرانی این بود که کتاب تفصیل الشریعه به راحتی در اختیار طلاب قرار گیرد از این رو علاوه بر چاپ‌های قبلی به تازگی بیش از 1000 دوره چاپ شده و در اختیار مدارس، کتابخانه ها و طلاب قرار گرفته است. /908/پ202/ع

ارسال نظرات