۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۰۸۲

ترم تابستانی حوزه علمیه تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طلاب علاقه‌مند برای تحصیل در ترم تابستانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، کلاس‌های درسی خود را آغاز خواهند کرد.
حجت الاسلام مشهوري، معاون آموزشي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مهلت نام نویسی طلاب در ترم تابستانی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: طلاب علاقه مند برای تحصیل در ترم تابستانی این مرکز علوم اسلامی، با حضور در حوزه، دو واحد درسی را در طول تابستان گذرانده و امتحان خواهند داد.

حجت الاسلام مشهوری همچنین از برگزاری دوره نیمه حضوری پژوهش ویژه طلاب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این دوره با هدف آشنایی طلاب با اصول تحقیق و پژوهش و همچنین تربیت طلاب نخبه و محقق برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که دوره به دو صورت نظری و عملی برگزار می‌شود، گفت: سعی خواهد شد تا با معرفی کتابی جامع و مناسب برای طلاب علوم دینی، دوره نظری را قبل از ماه مبارک رمضان به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: پس از ماه مبارک نیز دوره عملی به صورت فشرده و حداکثر در بیست روز با حضور استادان برجسته کشوری و استانی در مرکز مدیریت حوزه‌‌ علمیه استان برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصاحبه علمی پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه های علمیه استان تا 21 تیر ماه سالجاری ادامه خواهد داشت، گفت: پس از این مصاحبه شفاهی، دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید آغاز خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: در این دوره آموزشی کوتاه مدت که پس از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد داشت، طلاب پس از پایان دوره در آزمونی کتبی شرکت کرده و طلابی که موفق به کسب نمرات عالی در آزمون این دوره شوند، به عنوان طلبه پایه اول پذیرفته می شوند.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: تمامی طلاب شرکت کننده در دوره اختبار و تثبیت پذیرش در طول این مدت از لحاظ اخلاقی، رفتاری و اعتقادی و علمی مورد گزینش قرار می گیرند./935/پ202/س
ارسال نظرات