۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۱۸۲
مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز:

تعطیلات تابستانی فرصتی برای حضور طلاب در عرصه تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز گفت: برنامه مدیریت حوزه علمیه قم در تدریس کلاسیک حوزه های علمیه به نحوی ترسیم شده است که بتوان فرصتی جهت تبلیغ و اعزام طلاب به منطقه های مورد نیاز ایجاد کرد.
تبليغ


حجت الاسلام عبدالامیر رجب‌پور، مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به سابقه تعطیلات تابستان در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بزرگان حوزه‌های علمیه از گذشته قائل به تعطیلی درس و ایجاد وقفه در طلب علم و دانش نبودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در عصر حاضر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در تدریس کلاسیک حوزه های علمیه آن چیزی که به عنوان تعطیلات تابستان ویژه طلاب ترسیم کرده است ایجاد فرصت جهت تبلیغ و اعزام طلبه به منطقه های مورد نیاز است.

وی با بیان این که تبلیغ دینی در مساجد، کانون‌ها و فرهنگسراها در واقع یک جهاد عملی فرهنگی در مقابله با جنگ نرم است، ابراز داشت: طلاب حوزه های علمیه باید برای مقابله با انهدام اعتقادات و معنویات جوانان و نوجوانان و بهره‌برداری بهتر از تعطیلات تابستان به جدیت وارد عرصه تبلیغ دینی شوند.

حجت الاسلام رجب‌پور اضافه کرد: علاوه بر امر تبلیغ دینی در تعطیلات تابستان، مرکز مدیریت حوزه علمیه دوره تابستانه‌ای را جهت استفاده طلاب از اوقات فراغت تنظیم کرده است که حوزه های علمیه می‌توانند با برنامه‌ریزی منظم در شش هفته فصل تابستان از این دوره استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز به دیگر برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه جهت پرکردن اوقات فراغت طلاب اشاره کرد و گفت: طلابی که معدل آنان بالا باشد می توانند یک پایه تحصیلی را در تعطیلات تابستان به شکل ارتقایی پشت سر گذارند.

وی با بیان این که در طول فصل تابستان طلاب می توانند به صورت آزاد یکی از راهکارهای ذکر شده در راستای پرکردن اوقات فراغت خود را انتخاب کنند، بیان داشت: طلاب علاوه بر این سه راهکار می توانند با اساتید و فضلای حوزه علمیه جهت ارائه یک برنامه منظم مشورت کنند و یا یک برنامه تحقیقی مطالعاتی در طول تعطیلات تابستان داشته باشند.

این مبلّغ حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اگر یک دوره تفریحی تحصیلی برون استانی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان جهت بهره‌وری کامل طلاب از اوقات فراغت برگزار شود به یقین در روند تحصیلی طلاب تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: طلاب با برنامه ریزی و زمان بندی وقت خود می‌توانند میان رسیدگی به خانواده و کار علمی و تحقیقی تقسیم بندی مناسبی انجام دهند./9463/ت302/ع

ارسال نظرات