۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۴۵۲
مدیر انتشارات مؤسسه امام خمینی‌:

«نگاهی کوتاه به نظریه ولایت فقیه» آیت‌الله مصباح یزدی به چاپ 25 رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیر انتشارات مؤسسه امام خمینی‌(ره) گفت: بیشترین تجدید چاپ در این انتشارات مربوط به کتاب‌های آیت‌الله مصباح یزدی به ویژه کتاب «نگاهی کوتاه به نظریه ولایت فقیه» است.
آيت الله مصباح يزدي


حجت‌الاسلام حسن متولی، مدیر انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با ارائه گزارشی از عملکرد این انتشارات گفت: انتشارات مؤسسه امام خمینی‌(ره) با 15 سال سابقه در راستای گسترش اسلام و مکتب تشیع از طریق نشر روزآمد فرهنگ اسلامی، معارف تشیع و کانون اهل بیت‌(ع)، خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان علیه اسلام و دفاع معقول و مستدل در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام متولی اظهار داشت: در این مدت، بیش از 550 عنوان کتاب از سوی انتشارات به بازار نشر عرضه شده است، با این حساب انتشارات مؤسسه هر ده روز یک نشر تازه دارد؛ اگرچه تولیدات انتشارات در 12 سال ابتدایی فعالیت، کم بود اما در سه سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی با بیان این‌که هدف انتشارات در رده نخست، نشر و توزیع کتاب‌های آیت‌الله‌ مصباح یزدی و پس از آن استادان و محققان مؤسسه امام خمینی‌(ره) است، گفت: چاپ و نشر و توزیع همه محصولات علمی و فرهنگی که از فیلتر شورای کتاب مؤسسه بگذرد، به عهده انتشارات مؤسسه امام خمینی‌(ره) است.

مدیر انتشارات مؤسسه امام خمینی‌(ره) از جذب و خرید کتاب‌های مورد نیاز گروه‌های مختلف علمی این مؤسسه به عنوان دیگر وظیفه این انتشارات نام برد و اظهار داشت: اکنون 550 عنون اثر در این انتشارات به چاپ رسیده است، اما مرکز توزیع بیش از 3500 عنوان کتاب را توزیع می‌کند؛ یعنی سه هزار عنوان اثر از انتشارات دیگر به صورت مبادله‌ای یا امانی دریافت و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت انتشارات در حوزه معرفت دین، مسائل روز و نیاز فکری جامعه خاطرنشان کرد: هرچند وقت یکبار با اتفاق‌هایی که در جامعه می‌افتد مانند تغییر دولت‌ها، القای بحث‌های جدید مانند مردم‌سالاری دینی، دموکراسی لیبرالی، نظریه سیاسی اسلام، هولوکاست اسرائیل و فتنه 88 یا جریان انحرافی اقدام‌هایی از سوی این انتشارات انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام متولی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ولایت اشاره کرد و گفت: انتشارات مؤسسه امام خمینی‌(ره) منبع تغذیه علمی طرح ولایت را که از سوی مؤسسه امام خمینی‌(ره) در تابستان هر سال برگزار می‌شود و وظیفه آن تأمین نیاز فکری حدود ده هزار دانشجو است، بنابر درخواست گروه علمی و اساتید فراهم می‌کند.

وی همچنین از آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان فردی روشنفکر و روزآمد یاد کرد و با بیان این‌که حضرت استاد یک چهره شناخته شده در داخل و خارج کشور هستند، گفت: بیشترین تجدید چاپ در انتشارات مربوط به کتاب‌های آیت‌الله مصباح یزدی به ویژه «نگاهی کوتاه به نظریه ولایت فقیه» است.

مدیر انتشارات آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)، شمارگان انتشارات این مؤسسه را میلیونی توصیف و خاطرنشان کرد: کتاب «نگاهی کوتاه به نظریه ولایت فقیه» بیش از 25 مرتبه و هر مرتبه در ده هزار نسخه تجدید چاپ شده است و این امر نشان می‌دهد که آثار آیت‌الله مصباح یزدی طرفداران خاص خود را دارد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات