۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۶۱۶
در اهواز برگزار شد؛

کارگاه آموزشی رابطین خبری حوزه های علمیه خواهران خوزستان

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی رابطین خبری حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان در اهواز برگزار شد.
کارگاه آموزشي رابطين خبري حوزه هاي علميه خواهران خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کارگاه آموزشی رابطین خبری حوزه های علمیه خواهران خوزستان صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی حوزه علمیه خواهران در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار شد.

در بخش نخست این جلسه، حجت الاسلام مصطفی آل مبارک، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، با تأکید بر این که حوزه های علمیه خواهران در باب خبر باید به صورت جدی تر وارد شوند، ابراز داشت: توانمندی های حوزه های علمیه خواهران در باب خبر و اطلاع رسانی بسیار فراوان است و مدارس علمیه خواهران باید با استفاده از استعدادهای درخشان و توانمندی خود در بحث خبر استفاده وافر را ببرند.

وی، با اشاره به این که در هفته های گذشته پنج برنامه بزرگ و جامع از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، بیان داشت: پیچیدگی و ابعاد مختلف این برنامه ها بسیار قابل توجه بود، ولی علی رغم اهمیت این برنامه ها، حتی یک خبر در رسانه ها و مطبوعات محلی و استانی منعکس نشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، اضافه کرد: برگزاری اردوهای طلیعه 1 و 2، جلسه سه روزه شورای عالی حوزه علمیه خواهران از برنامه های مهمی بود که همه به صورت سی دی تدوین شد ولی هیچ کدام از این فعالیت ها حتی در یک روزنامه محلی انعکاس نداشته است.

حجت الاسلام آل مبارک، با بیان این که رابطین حوزه های علمیه خواهران باید در انتقال اخبار این مجموعه توجه خاصی داشته باشند، اذعان داشت: اگر رابطین حوزه های خواهران اخبار مربوط به این مجموعه بزرگ را در سطح جامعه منتشر نکنند استعدادها و توانمندی های این مجموعه را در بحث انعکاس اخبار خنثی کرده اند.

این استاد حوزه علمیه‌ افزود: ارزیابی سطح دو حوزه علمیه خواهران، به استان خوزستان واگذار شد که معاونت آموزش حوزه خواهران و پرسنل این معاونت با موفقیت، بدون نقص و با نظم و ترتیب این کار بزرگ را انجام دادند.

این فعال عرصه حوزوی، ادامه داد: مصاحبه سطح سه حوزه علمیه خواهران در مدت یک ماه به طول می انجامد ولی مجموعه حوزه علمیه خواهران خوزستان این کار را در طول یک هفته انجام دادند که موجب تقدیر مرکز مدیریت حوزه خواهران کشور از این موفقیت بزرگ شد.

در بخش دیگر این جلسه خانم الاهی پور، مسؤول ارتباطات با حوزه های علمیه خواهران، نقش تبلیغات و ارتباطات را در برهه کنونی بسیار کلیدی و اساسی خواند و گفت: تبلیغات مجموعه کوچکی از روابط عمومی ها است و تأثیر فراوان و مثمرثمری را در بحث انعکاس اخبار دارد.

مسؤول ارتباطات با حوزه های علمیه خواهران، با تأکید بر این که در فضای کاری روابط عمومی ها باید اخلاق و پایبندی به ارزش ها حاکم شود، اذعان داشت: روابط عمومی یک مجموعه موفق و شکوفا است که باید فعالیت های خود را در راستای انعکاس خبر، با اخلاقی اسلامی و پایبندی به ارزش های کاری انجام دهد.

این فعال عرصه حوزوی، به انواع روابط عمومی در سطح جهان اشاره و تصریح کرد: الکترونیکی، سایبری، مجازی و اینترنتی از جمله روابط عمومی هایی هستند که در دنیای امروزی کاربردهای فراوانی را در راستای انعکاس اخبار دارند.

الاهی پور، تأکید کرد: تحقیق، برنامه ریزی، ارتباط بین مخاطب و نهاد و گفت و گو با مخاطب برای رسیدن به هدف از چهار رکن اصلی روابط عمومی به شمار می آیند.

مسؤول ارتباطات با حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان ساخت: ارایه مشاوره به مدیران ارشد سازمان ها از وظایف برون سازمانی روابط عمومی‌ها و سیاست‌گذاری و برنامه ریزی برای سازمان ها از وظایف درون سازمانی روابط عمومی ها تلقی می شود.

گفتنی است، هادی ذاکری، مسؤول اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران به بیان آسیب ها و شاخص های مهم خبری پرداخت.

قابل ذکر است، حجت الاسلام مجتبی حجاری در پایان این مراسم به عنوان مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران خوزستان منصوب شد./9461/پ202/س
ارسال نظرات