۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۶۷۶
ادامه تغییرات در دفتر تبلیغات اسلامی؛

سرپرست جدید پژوهشکده فقه و حقوق معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با پذیرش استعفای حجت الاسلام سید ضیاء مرتضوی،‌ حجت الاسلام علی اکبریان به عنوان سرپرست پژوهشکده فقه و حقوق منصوب شد.
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
حجت الاسلام حسین توسلی،‌ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تغییر رییس پژوهشکده فقه و حقوق این پژوهشگاه خبر داد.

وی با اشاره به عدم تمایل رییس پیشین این پژوهشکده به ادامه همکاری، افزود: با توجه به این نکته با استعفای حجت الاسلام سید ضیاء مرتضوی، رییس پژوهشکده فقه و حقوق این پژوهشگاه، موافقت شده است.

وی در ادامه افزود: از این رو، حجت الاسلام حسنعلی علی اکبریان، به عنوان سرپرست پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منصوب شده اند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: مراسم تودیع حجت الاسلام مرتضوی و معارفه رییس پژوهشکده فقه و حقوق،‌ پس از پایان تعطیلات تابستانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، حجت الاسلام حسنعلی علی اکبریان، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، پیش از این مدیریت گروه دانش های وابسته به فقه این پژوهشکده را بر عهده داشته و دارای تألیفاتی همچون، «معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات»، «قاعده عدالت در فقه امامیه»، «درآمدی بر قلمرو دین» و «ارزش دنیا» است.

گفتنی است پیش از این، برخی موضع گیری های رییس پیشین پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در فتنه 88 مورد انتقاد نیروهای اصولگرا واقع شده بود./919/ت302/ج

ارسال نظرات