۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۶۸۶
امام جمعه ابهر:

منتظر باید روحیه سلحشوری داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ابهر بیان داشت: شیعه معتقد است منجی موعود، موجود و مشخص است در حالی که منجی سایر ادیان این مشخصات را ندارد.
حجت الاسلام رحيمي


حجت‌الاسلام رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: مهدی موعود امامی است که تمامی انبیا و و اولیای الهی وعده حکومتی عدل او را داده‌اند.

وی بیان داشت: مساله منجی در تمامی ادایان مورد تاکید قرار گرفته است، اگرچه در شکل و شمایل و مشخصات دارای گوناگونی است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: شیعه معتقد است منجی موعود، موجود و مشخص است در حالی که منجی سایر ادیان این مشخصات را ندارد.

وی اظهار داشت: ادعیه ماه رمضان به صراحت یا به صورت ضمنی دال بر بحث انتظار است. دعای «اللهم اغن کل فقیر، اللهم اشبع کل جائع» امام زمان را طلب و ویژگی های دوران ظهور را ترسیم می‌کند.

امام جمعه ابهر بیان داشت: عدالت وقتی محقق می شود که سه ضلع قانون عادلانه، حاکم عادل و مردم عادل وجود داشته باشند، در رویات اسلامی بیان شده امام زمان(عج) دست خود را بر سر مردم می‌کشند و مردم عاقل می‌شوند و این مردم دیگر حاضر نیستند خود را ارزان بفروشند.

وی بیان داشت: سیمای حکومت مهدوی(عج) در حکمت 209 نهج البلاغه از سوی امیر المومنین(ع) تبیین شده است که «دنیایی که چموشانه از ما رمیده بود به ما بر می‌گردد همچون شتری که به بچه خود مهربانی می کند».

وی بیان داشت: در روایات اسلامی انتظار فرج دارای اهمیت بسیاری است و از آن به بالاترین عبادات تعبیر شده است.

امام جمعه ابهر بیان داشت: در کتاب غیبت النعمانیه بیان شده که منتظران حتی با یک تیر هم که شده باید خود را برای ظهور آماده کنند که این نشان می دهد منتظر باید روحیه بسیجی و سلحشوری داشته باشد.

وی بیان داشت: منتظران در دوران ظهور باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند و از محرمات پرهیز و بر گرد شریعت محمدی حلقه زنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات