۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳
آیت الله طبرسی:

جهانی‌سازی فرهنگ مهدویت نیازمند حرکت‌‌ جهادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهل دانست و گفت: باید در جهانی‌سازی فرهنگ مهدویت یک حرکت جهادی را دنبال کرد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، این روز را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد جهاد دانست و گفت: این عید باید با شکوه‌تر از همه اعیاد دیگر در ‌کشور دنبال شود.

وی در ادامه سخنان خود فرهنگ مهدویت را نسخه شفابخش بشر در برابر همه مشکلات و ناهنجاری‌های امروز دانست و با بیان این که این فرهنگ اصیل باید به همه جهان بسط داده شود، افزود: باید در جهانی‌سازی فرهنگ مهدویت یک حرکت جهادی را دنبال کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است، ادامه داد: این عامل در همه ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ نهضت‌هاى جوامع اسلامی‌ ‌به ویژه شیعیان ‌‌بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است، خاطرنشان کرد: بدون تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که منتظران واقعى امام زمان لحظه‌اى از تحرک و تکاپو در پیشبرد اهداف دین‌ باز نمى‌ایستند، ادامه داد: منتظر حضرت ولی عصر(عج) همواره با سعى و کوشش، خود را براساس اسلام اصیل و مکتب اهل بیت(ع) پرورش می‌دهند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی، جامعه از هر ‌ خطر و فتنه‌ای دور خواهد کرد، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

وی، برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با معارف مهدوی را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: بنیاد مهدویت باید با همکاری دیگر نهاد های فرهنگی و دینی در جهت برگزاری این دوره ها به صورت مقدماتی و تخصصی اقدام کند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز همه توان دشمنان در جهت مخدوش کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شده است، ادامه داد: تبلیغ مناسب انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به در حال ساخت بودن بزرگ‌ترین حوزه علمیه استان در ساری اشاره کرد و با بیان این که حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) از امکانات گسترده در جهت تدریس دروس حوزوی برخودار است از مسؤولان استان خواست تا در جهت تسریع در روند احداث این حوزه مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته بهزیستی و تامین اجتماعی از مسؤولان حوزه اجتماعی خواست تا نسبت به رفع مشکلات معلولان اقدام و در مناسب سازی فضاهای اداری برای آنان جدیت داشته باشند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که موج بیداری اسلامی در کشورهای جهان سبب عدل و دادگستری می شود اظهار داشت: کشورهای خاورمیانه و عربی باید به کمک ملت‌های آزادی‌خواه و مسلمان بیایند./950/پ201/س
ارسال نظرات