۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۸۷۴
آیت الله علم الهدی:

اصلاح طلبان هم با تابلوی اصولگرایی به صحنه می آیند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی، تحلیل و تشخیص به روز را رمز موفقیت امام در مدیریت انقلاب دانست و گفت: . همه می دانند که امروز اصلاح طلبی بایکوت شده و اصلاح طلب ها هم اگر بخواهند به صحنه بیایند با شعار اصولگرایی می آیند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد عصر روز گذشته در همایش «مکتب امام و اصولگرایی راستین» که در سالن صبای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در مدیریت انقلاب این بود که شخصیت فکری ایشان به روز بود و آنچه را تشخیص می داد دیگران نمی توانستند تحلیل کنند و همین یگانگی او در قدرت تشخیص و تحلیل به روز، او را در موقعیت ابتکار و تاسیس و مدیریت انقلاب تا نقطه پیروزی قرار داد.

تحلیل وتشخیص به روز؛ رمز موفقیت امام در مدیریت انقلاب
وی افزود: بنابراین قدرت تشخیص و تحلیل در مسائل وبه روز بودن از مهمترین ویژگی ها در عرصه اصولگرایی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این روایت امام صادق(ع) که «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» ادامه داد: برخی می گویند مقصود امام صادق(ع) از این روایت، تنها علما هستند. در حالی که اینگونه نیست در اینجا یک قشر خاص مدنظر امام نیست بلکه یک عنوان توصیفی عام و شامل همه افراد است و هر انسان آگاهی که در تشخیص و تحلیل به روز است موضوع فرمایش امام است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: به همین دلیل در هر زمان باید وضعیت انقلاب، ولایت و رهبری را با توجه به شرایط همان زمان تحلیل کرد. به فرموده رهبر معظم انقلاب، تمام مشکل ما با دوستان از همان اغاز انقلاب، فقدان تحلیل به روز است. نمی شود انسان به عنوان اصولگرای قاطع بخواهد در عرصه نقش آفرین باشد اما به تعبیر امام خامنه ای دارای تحلیل به روزنباشد.

تحجر، بزرگنمایی مفاسد و قدرت طلبی؛ سه ضلع تهدید کننده انقلاب
وی ابراز داشت: امروز که در مقام تحلیل به روز وضعیت جامعه دقت می کنیم، انقلاب و خود را در محاصره مثلثی می بینیم که از سه ضلع مورد تهاجم هستیم؛ ضلع نخست، تحجر است که اگر در محیط هایی مانند حوزه علمیه قم و شهرستان ها خود را نشان نمی دهد در خراسان کاملا برجسته است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: روزی که امام راحل پس از 15 خرداد انقلاب را ادامه داد و اصرار داشت، عده ای از علما با اینکه شخصیت های برجسته ای بودند و داوری و دیانت و فقاهتشان مورد تأیید امام بود، از انقلاب و امام جدا شدند. اما پیروزی انقلاب اسلامی، همه ادعاهای آنان را باطل کرد و عجیب اینجاست که امروز در این شهر برخی در عرصه تحجر همان حرف ها را تکرار می کنند و درصدد هستند که نخبگان جوان را از انقلاب جدا کنند. باید مراقب توسعه این تفکر متحجرانه بود.

اصلاح طلبان هم با تابلوی اصولگرایی به صحنه می آیند
آیت الله علم الهدی ادامه داد: ضلع دوم، توسعه ناآگاهانه و حساب نشده فجایع و مفاسد و بی بندوباری ها و خبرسازی ها و بزرگ نمایی این هاست. و ضلع سوم هم قدرت یابی و فرصت طلبی است به گونه ای که هیچ زمانی مانند امروز افراد مختلف در عرصه های گوناگون فرصت طلبی فعالیت نمی کردند لذا انتخابات آینده را می توان مصیبت بار ترین انتخابات انقلاب دانست چرا که همه جریانات بر سر قدرت و با تابلوی اصولگرایی با هم گلاویز می شوند. همه می دانند که امروز اصلاح طلبی بایکوت شده و اصلاح طلب ها هم اگر بخواهند به صحنه بیایند با شعار اصولگرایی می آیند.

امام جمعه مشهد با اشاره به احاطه دولت از سوی جریان انحرافی خاطرنشان کرد: حمایت ما در انتخابات از احمدی نژاد، بی جا نبوده و ما از این حمایت خود نتیجه گرفته ایم. ما دنبال تحقق اندیشه و ارمان امام بودیم که عملی شد. اینکه دولت ویروسی گرفته است دلیل نمی شود خوبی هایش را نادیده بگیریم.

سرباز ولایت فقیه باشیم
وی یادآور شد: امروز همه جریانات قدرت طلب به این نتیجه رسیده اند که شما مردم ولایتمدار نباید در عرصه باشید تا میدان سیاست عرصه جولان گروه های مختلف سیاسی با هر تابلویی باشد. هر جریان قدرت طلبی ولو با سوابق درخشان که وارد عرصه سیاست شده با رهبری زاویه پیدا کرده است لذا امروز رهبری باید هم این میدان آشفته را مدیریت کند و هم دولت بیمار را.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: شما مردم نباید خسته شوید، ما باید سرباز ولایت فقیه باشیم و به رهنمودهای حکیمانه اش سر بسپاریم.

وی تأکید کرد: همه این حوادث، میدان امتحانی است از سوی امام زمان(عج)، که اگر در خط ولایت ایستادیم، ظهور نزدیک است. این میدان مشخص شدن آمادگی یاران امام برای ظهور است./930/پ202/ج
ارسال نظرات