۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۰۳۹
آیت الله طبرسی:

عدالت علوی رویکرد اصلی در جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، حرکت در مسیر عدالت را زمینه ساز از بین رفتن فقیر و غنی در جامعه دانست و تصریح کرد: در یک جامعه اسلامی باید عدالت علوی حاکم باشد تا مسأله فقیر به حداقل برسد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نور‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش سفره‌های آسمانی که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ساری برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه خدا و قرآن نامید و گفت: ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن گناهان و استغفار است و همه ما باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم.

وی، ماه مبارک رمضان را ماه تطهیر گناهان دانست و با بیان این که انسان در این ماه پربرکت یک پاکی نفس و طهارت روح پیدا خواهد کرد، ادامه داد: این ماه پر برکت علاوه بر شهرالله بودن شهرالنبی نیز است، چون شب های قدر و نزول قرآن به عنوان مهم ترین شب های سال در این ماه مبارک قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نخستین پیشوای شیعیان جهان در این ماه مبارک به شهادت رسید، ادامه داد: امام زمان(عج) نیز در این ماه عزیز نگاهی به اعمال ما خواهد انداخت، پس همه این ها دلایل محکمی است که باید به این ماه عزیز توجهی ویژه شود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید برفراهم کردن زمینه ای برای جذب جوانان در مساجد‌ گفت: برنامه‌های دینی و فرهنگی مساجد باید به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شود که یک جوان و یا نوجوان با علاقه وارد مسجد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دستگیری از محرومان و مستمندان را از‌ مهم‌ترین ویژگی‌های مولای متقیان علی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این امام همام در همه شرایط حامی مردم مستمند بود و این ویژگی امروز در ملت ایران نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با مثبت ارزیابی کردن خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سه دهه اخیر گفت: خوشبختانه این مجموعه کارنامه مثبتی در حمایت از اقشار ضعیف جامعه از خود به جای گذاشته است.

آیت الله طبرسی، یاری انسان‌های مستمند و فقیر را دارای پاداش دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در جهت تقویت امور مربوط به ایتام تلاش بیشتری کنند.

وی بر حفظ کرامت انسانی محرومان جامعه تأکید کرد و با بیان این که برخورد اسلامی در ارائه خدمات به این قشر جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز حفظ شخصیت و آبروی یک مؤمن از همه چیز واجب‌تر است.

وی با اشاره به این که در سال جهاد اقتصادی همه باید برای کاهش فقر در جامعه تلاش کنند، افزود: خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی از سوی مردم صورت گرفته که باید تقویت شود.

امام جمعه ساری با بیان این که برای رفع فقر در جامعه اسلامی همه باید تلاش کنند، ادامه داد: در جامعه ای که بر پایه موازین دینی و اسلامی پایه گذاری شده است باید آمار فقیر به حداقل کاهش یابد.

آیت الله طبرسی، حرکت در مسیر عدالت را زمینه ساز از بین رفتن فقیر و غنی در جامعه دانست و تصریح کرد: در یک جامعه اسلامی باید عدالت علوی حاکم باشد تا مسأله فقیر به حداقل برسد.

وی، دین مبین اسلام را نمادی از اجرای عدالت در جامعه دانست و با بیان این که اگر آحاد جامعه احکام ناب اسلامی را به صورت دقیق عملی کنند، عدالت واقعی در جامعه نهادینه خواهد شد، گفت: امروز همه باید برای تحقق واقعی عدل و برابری سخنان امام علی(ع) را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دیگر دستگاه‌های متولی در کشور باید زمینه رشد و بالندگی فرزندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را فراهم کنند، ادامه داد: بسیاری از این افراد می‌تواند آینده‌ساز این کشور باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات